نامه زیبای محسن مخملباف به وحیدخراسانی درتاریخ ۸بهمن۸۸

جناب آقای وحید خراسانی
اگر می دانستید روزی پدرزن یک قاتل خواهید شد آیا باز هم در سال 1300 هجری شمسی در شهر نیشابور به دنیا می آمدید؟
نه، گمان نمی کنم.
آیا اگر می دانستید صادق لاریجانی روزی رئیس رسمی قوه قضائیه خواهد شد تا امروز صبح دستش را به خون دو جوانی که به دنبال رای خود بودند آلوده کند، آیا به وصلت دخترتان با او رضایت می دادید؟
نه، گمان نمی کنم.

جناب آقای وحید خراسانی
امروز روز تسلیت به شماست، نه تسلیت به دو مادری که داغدار فرزند خود شدند. برای انسان های با وجدان راحت تر است شاهد شهادت فرزند خود باشند تا شاهد قاتل شدن داماد خویش.

جناب آقای وحید خراسانی
دختر شما از امروز سر بر بالین قاتل رسمی مردم ایران می گذارد. آیا شما از این بابت شرمنده نیستید؟
اگر میرزا مهدی اصفهانی و میرزا عبدالهادی شیرازی و سید ابوالقاسم خویی اساتید شما می دانستند حضرتعالی در چنین روزی در مقابل قاتل بودن دامادتان سکوت می کنید، آیا شما را به حوزه درس خود راه می دادند؟
نه، گمان نمی کنم.

جناب آقای وحید خراسانی
شما که حاضر نشده اید هیچ یک از مقامات رسمی کشور جمهوری اسلامی، از رئیس جمهور تا رئیس مجلس را به منزل خود بپذیرید و در سایت رسمی خود به این امر افتخار می کنید آیا از امروز صادق لاریجانی قاتل رسمی ملت ایران را به منزل خود راه می دهید؟
نه، گمان نمی کنم.

حضرت استاد وحید خراسانی
دو، سه هزار طلبه ای که هر روز کلاس درس شما را به یکی از شلوغ ترین کلاس های درس حوزه علمیه قم تبدیل می کنند از آنروست که شما تا به حال حاضر نشده اید بر تئوری ولایت فقیه کتبا و شفاها صحه بگذارید. آیا این طلاب آگاه چنانچه در مقابل جلاد شدن دامادتان سکوت کنید باز هم در کلاس درس شما حاضر خواهند شد؟
نه، گمان نمی کنم.

جناب آقای وحید خراسانی
آه مظلوم ملت سبر ایران، بیت رهبری که هیچ، عرش خدا را لرزانده است، آیا نفرین مردم بر دین و دنیا و خوشبختی دختر شما بی اثر خواهد بود؟
نه، گمان نمی کنم.

حضرت آیت الله وحید خراسانی
آیا مقلدین شما چنانچه سکوت شما را بر اعدام جوانان سبز ایران که از امروز صبح توسط داماد شما شروع شد ببینند، آیا باز هم از شما تقلید خواهند کرد؟
نه، نه، نه. گمان نمی کنم!
محسن مخملباف
8 بهمن 1388

نوری همدانی:پیشرفت کشور با کار و همت مضاعف محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران ارشد آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان فرهنگی سپاه با تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: خداوند تعالی این دنیا را محل تکامل آفریده‌های خود قرار داده است و هر موجودی به اندازه استعداد خود از مواهب موجود بهرمند می‌شود.
وی ادامه داد: موجودات در آغاز خلقت ناقص هستند و با استفاده از موهبت‌هایی که خداوند برای آنها قرار داده است به سمت رشد و تعالی پیش می‌روند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آفرینش انسان تصریح کرد: خداوند تعالی پیامبران را برانگیخت تا راهکارهای دستیابی به سعادت را به او بیاموزند و خود و جامعه را سعادتمند کنند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه راهکارهایی که اولیا خدا به بشر آموختند در چند اصل مطرح می‌شود، بیان داشت: نخستین اصل علم است، چرا که تا زمانی که انسان عالم نباشد نمی‌تواند گامی در راستای پیشرفت خود و جامعه خود بردارد.
‌نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: ریشه و اساس خوشبختی و سعادت انسان علم است و انسان با تلاش و کوشش خود در راه کسب علم به موفقیت و بهروزی می‌رسد.
استاد حوزه علمیه قم علم بدون ایمان را بی‌ثمر خواند و گفت: در تعالیم الهی در کنار کسب علم به اهتمام به ایمان و برقراری پیوند بین علوم مختلف و توحید، معاد و نبوت اشاره شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد شب و روز، حرکت زمین و هماهنگی بین تمام احتیاجات انسان تصریح کرد: خداوند در این تغییرات نشانه‌هایی قرار داده و صاحبان علم و خرد باید به آن توجه کنند تا رستگار شوند.
این مرجع تقلید توجه به عقل و خرد را نیز از دیگر اصول مورد توجه انسان مطرح کرد و افزود: انسان همانطور که در تکمیل علم گام برمی‌دارد، باید عقل را هم به تکامل برساند و توانایی تشخیص حق و باطل را در خود ایجاد کند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیات و روایات مختلف در رابطه با انجام عمل صالح عنوان داشت: در قرآن کریم به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند اهتمام ویژه‌ای شده است.
‌نوری‌همدانی با اشاره به نامگذاری امسال به سال همت و کار مضاعف توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: کار و عمل بسیار نقش‌آفرین و تاثیرگذار است و حیات انسان مادامی که حرکت و تلاش داشته باشد، معنا خواهد داشت.
وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) توانست رژیم پهلوی را به یاری خداوند متعال سرنگون کند و نظام مورد قبول اولیا الله را در جامعه ایرانی که دچار فقر مالی و فرهنگی شده بود برقرار سازد.
این مرجع تقلید گفت: در حال حاضر وظیفه ما حفاظت و نگهداری از نظامی است که با تحمل رنج‌ها و جانفشانی‌های جوانان جان بر کف به ثمر نشسته است.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نائب امام معصوم در زمان غیبت فقیهی واجدالشرایط و دارای شجاعت، مدیریت و اداره کشور و ایستادگی در برابر دشمنان است.
‌نوری‌همدانی با بیان اینکه کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، انگلستان و... از نظام جمهوری اسلامی به ستوه آمده‌اند، اظهار داشت: کشورهایی مانند آمریکا به سبب ضعف در برابر ایران و نظام جمهوری اسلامی به فریاد آمده و ناله‌های خود را به صورت نعره بیان می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم خواهد کرد و تمام مسلمانان برای این منظور باید تلاش کنند.

هتک حرمت آرامگاه شهید محراب، آیت الله صدوقی

کلمه:ظهر امروز دست اندرکاران مسجد روضه محمدیه از هتک حرمت آرامگاه شهید آیت الله صدوقی دراین مسجد به شیوه‌ای مشابهِ اهانت به آرامگاه آیت الله خاتمی خبر دادند.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، این گزارش حاکی است بلافاصله بعد از اطلاع فرزند سومین شهید محراب حجت الاسلام و المسلمین محمد علی صدوقی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد از این عمل هتاکانه، وی با تماس تلفنی با مقامات اطلاعاتی استان آنها را از این واقعه تلخ مطلع کرد.

گفتنی است طی چند روز گذشته اهانت‌های مشابه نسبت به تمثال امام راحل، مقام معظم رهبری انقلاب و سردار شهید عاصی زاده روی داد که با هتاکی امروز بیم آن می‌رود فضای غبارآلود کنونی باب مناسبی برای مخالفین نظام و انقلاب جهت ایجاد چنین حوادث تلخ و ناگواری فراهم آورد.

یادآور می‌شود دی ماه سال گذشته نیز عده‌ای در اقدامی وقیحانه درب بیت شهید محراب آیت‌الله صدوقی را به آتش کشیدند.

در پی هتک حرمت صورت گرفته به مقبره آیت‌الله خاتمی نمایندگان اصلاح‌طلب استان یزد و بخصوص محمدرضا تابش پیگیری‌های گسترده‌ای را برای شناسایی عوامل این اقدام انجام دادند و مسئولان شهرستان اردکان نیز تلاش‌هایی را در این خصوص انجام داده و اعلام کردند که یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شده است.

با این حال امروز هتک حرمت وقیحانه و مشابهی به دیگری به یکی دیگر از یاران امام راحل توسط افرادی صور ت گرفت که به گفته فاطمه خاتمی، فرزند ارشد آیت الله خاتمی از جمهوری اسلامی و امام دق دل دارند

انتقاد آیت‌الله امجد به رواج لعن برخی چهره‌ها

کلمه:آیت‌الله امجد به رواج لعن برخی چهره ها که از جمله سادات هستند، به شدت انتقاد کرد.

استاد برجسته اخلاق و شاگرد علامه طباطبایی در پاسخ به پرسش خبرآنلاین درباره لعن سادات گفت: ” اصلا مسلمان را نمی شود لعن کرد وباید جلوی این مسائل غیر اخلاقی در جامعه گرفته شود .”

آیت الله امجد با اشاره به برخی بی اخلاقی ها در جامعه اسلامی افزود:” برخی پول میگیرند لعن میکننند و برخی بی پول لعن می کنند. باید حواسمان باشد که بازی نخوریم و اخلاق اسلامی را به واسطه برخی مسائل زیر پا نگذاریم.”

وی ادامه داد:” باید حواسمان باشد که پا روی حق نگذاریم و اگر گذاشتیم دیگر نمی‌توانیم جواب بدهیم. این افراد با برخی بی اخلاقی ها چگونه می خواهند جواب خدا را بدهند.”

سیدمحمدخاتمی:اصلاحات چیزی جز قبول داشتن چارچوب نظام نیست

 

تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به نفع دولت است و از مجلس می خواهم که بر برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا تمرکز کند. اقلیت مجلس با دلسوزی برای امام، انقلاب، رهبری و مردم حضور و نقش موثری داشته است.
نمایندگان عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در ادامه دیدارهای بهارانه خود به دیدار سید محمد خاتمی رفتند.
در این دیدار رئیس جمهور سابق کشورمان با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که سال جاری سال پربرکتی برای جمهوری اسلامی، مردم و نمایندگان ملت باشد.
وی افزود:«ان شاءالله شاهد سالی باشیم که در آن برکت، عزت و آرامش امنیت و رفاه باشد و همه لذت ببریم از اینکه در جمهوری اسلامی و ایران هستیم.»
رئیس بنیاد باران سپس به بحث هدفمندشدن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت:« اگر دولت بخواهد روی روال و قانون، یارانه‌ها را هدفمند کند باید گفت که مجلس به نفع دولت کار کرده است و این تصمیم می تواند جلو بسیاری از مشکلات را بگیرد.»
خاتمی با تاکید بر اینکه نگرانی اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی ، اصل نظام و انقلاب اسلامی و ایران است اظهار داشت:« روند حاکم بر کشور مطلوب و البته قابل دوام نیست.»
وی با اشاره به دستگیری‌های وسیع، گسترده صورت گرفته در ماه‌های اخیر و افزودن بر دستگیری‌های قبلی، تصریح کرد:«این دستگیری‌ها از نظر ما با معیارهای قانونی و شرعی سازگار نیست و ادعاهای عجیب و تهمت‌های ناروا به بخش عظیمی از جامعه یک ظلم به مردم است.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان سپس با انتقاد از طرح ادعاهای مکرر براندازی و اهانت و نسبت های ناروا به شخصیت‌های اصلاح‌طلب به بیان نمونه‌هایی از این دروغ‌ها پرداخت.
وی ادامه داد:«گفته می‌شود خاتمی در کتاب "از شهر دنیا تا دنیای شهر" از اندیشه لاک تمجید کرده است؛اگرمقدمه کتاب من را می‌خواندند و در آن تامل می‌کردند اعتراف می‌کردند که این مقاله تا چه حد در دفاع از تفکر اصیل و غیر تقلیدی و بیانگر شخصیتی است که باید در این برهه حساس از زمان داشته باشیم. و بخش آخر کتاب من نقد لیبرال دموکراسی است؛ کسی می‌تواند فلسفه سیاسی بنویسد؛ اما اسم جان لاک را نبرد؟»
به گفته خاتمی یکی از این دروغ‌ها تحریف تاریخ و سوءاستفاده از تشابه اسمی یکی از شخصیتهای انقلابی و اصلاح‌طلب که او را تحصیل کرده یکی از سرویس‌های جاسوسی خوانده‌اند است در حالیکه فردی با چنین نامی حدود پنجاه سال پیش وجود داشته است اما نکته جالب آنکه این شخصیت اصلاح‌طلب که با آن فرد تشابه اسمی دارد در آن زمان حدودا ده ساله بوده است.
وی یادآور شد:«به سادگی فلان شخصیت ممتاز و مومن را رسما بعنوان فراماسون معرفی می‌کنند، این شیوه‌ها انسان را به یاد هیاهوها و تبلیغات مسموم بعضی چپ نماهای منحرف و وابسته دهه‌ها پیش می‌اندازد.»
رئیس بنیاد باران تاکید کرد:« خصوصیات جریان اصلاح‌طلب، پیروی از خط امام راحل، دلبستگی به انقلاب و جمهوری اسلامی، پایبندی به قانون اساسی است و اعتراض عمده‌ای که وجود داشته این بوده که چرا قانون اساسی درست اجراء نمی‌شود؟یا اصلا اجرا نمی‌شود یا با روش‌های غلط اجرا می‌شود.»
رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:« اصلاحات چیزی جز این نیست که اصل نظام و چارچوب را قبول داریم و معتقدیم اگر مسائلی و انحراف هائی هم وجود دارد با همین معیارهای موجود اصلاح شود.»
وی همچنین به برخی موهوماتی که بعضی در برخورد با مسائل دارند اشاره کرد و گفت:«امیدوارم بتوانم در مجالی در مورد اینکه چه کسانی با چه رفتارها و روش‌های غلطی برنامه‌هایی را بر اساس توهمات و ادعاهای واهی طراحی و اجرا کردند ومی کنند و برخوردهایی که بر اساس آن صورت گرفته و می‌گیرد تشریح کنم ؛گرچه معتقدم که دل‌های پاک و ذهن های روشن متوجه قضایا هستند.»
خاتمی تاکید کرد:«آن چه در درجه اول بر اثر تصورات و موهومات غلط و سیاست های غلط آسیب می‌بیند اصل نظام، انقلاب اسلامی ایران و رهبری و در درجه بعد انبوه نیروهای سالم جامعه است که دچار محرومیت و گرفتاری می‌شوند.»
رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در ادامه به انتقاد از فضای رسانه‌ای حاکم بر کشور پرداخت و گفت:« متاسفانه بسیاری از رسانه‌ها، چه غیر رسمی که باید مبلغ اخلاق؛ تقوا و راستی و درستی باشند چه رسانه‌های رسمی ما که عنوان ملی و یا هر چیز دیگر دارند و ابتکار عمل در دستشان هست، هر نسبتی بخواهند به شخصیت های کشور می‌دهند و از این سو هم واقعا نمی‌توان حرف زد.»
خاتمی تاکید کرد:« گله می‌کنند که بیانیه فلان کاندیدا تند بود، یا فلان جمله تند را داشت ولی آن طرف را نمی‌بینند که هیچ نسبت ناروا و اهانتی نیست که به شخصیت های خوش سابقه و مومن و مورد علاقه بخش عظیمی از مردم ندهند و نکرده باشند؛این طرف را نمی‌بینند و از فلان بیانیه برآشفته می‌شوند.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد:«راه حل برای حل این مسائل وجود داشت و دارد، بسیاری از بزرگان هم تلاش کردند و هنوز هم مایوس نیستیم.»
وی چهار خواسته مشخص اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی را آزادی زندانیان، باز شدن فضای جامعه و غیر امنیتی شدن آن، جلوگیری از تندروی‌ها و دروغ پردازی و همچنین تلاش برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم در آینده عنوان کرد.
خاتمی بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام را گامی دانست که اگر ان شاء الله با تدبیر پیگیری شود می توان به آینده انتخابات امیدوار بود.
رئیس دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:«اگر گروهی سوء استفاده کند و روش‌های نادرست خود را به نام نظام و رهبری القاء کند بیش از همه به رهبری نظام جفا کرده است. اعتراض ما به روش‌های بعضی از نهادها و سازمان ها و سیاست ها ست نه مقابله با نظام، بلکه اصلاح اشتباهات و تقویت نظام و دفاع از حق و حرمت مردم است که در نظام ما اصل و محورند.»
وی ادامه داد:«انتظار داشتیم در آستانه عید نوروز،گام مشخص‌تری برای آزادی زندانیان برداشته شود و از تندروی‌ها جلوگیری شود و در حال حاضر هم یکی از اموری که مجلس باید بر آن تمرکز کند تلاش برای تضمین برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا است.»
رئیس بنیاد باران نتیجه فعالیت اقلیت مجلس را رسیدن به راهکاری برای خروج جامعه از تنش و خطراتی دانست که آن را تهدید می‌کند.
وی تصریح کرد:« نمی‌دانم امسال و یا سال آینده چه کسی جوابگوی مسائل اقتصادی و بین المللی خواهد بود که لابلای مسائل سیاسی کشور گم شده است و مطمئنا جامعه و به خصوص طبقات متوسط به پایین با مشکلات مواجه خواهند بود و همه باید بکوشیم تا مشکلات را به نفع مردم حل کنیم.»
خاتمی در بخش دیگری از سخنانش بر این نکته تاکید کرد که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی است و گفت:« دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دفاع از امام، انقلاب و نیز خواست و مطالبات تاریخی ملت ایران است.»
وی افزود:« جمهوری یعنی حاکمیت با مردم است، همه تشکیلات نهادها و ارگان‌ها برآمده از ارهده و حاصل انتخاب آزاد مردم است و نیز همه دستگاهها تحت نظارت مردم و پاسخگو به آنان هستند؛این جمهوری اسلامی است.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد:« این جمله امام که "مجلس در راس امور است" بدین معناست که اراده جمعی مردم در یک جمعیتی که کمتر اشتباه می‌کند و ناظر بر اعمال دولت در سطوح مختلف از رئیس دولت یا وزرا گرفته هستند و با استفاده از ابزارهای خود یعنی سئوال، استیضاح و تحقیق و تفحص متبلور شده است.»
وی تصریح کرد:« مجلس نباید تابع جریانی بیرون از خودش باشد، اتفاقا وقتی می‌گوییم انتخابات آزاد یعنی مجلسی بیاید که واقعا نماینده افکار عمومی و اراده ملت باشد و با قدرت آن را در جامعه اعمال بکند.»
رئیس دولت اصلاحات ادامه داد:« اسلامی بودن نظام هم یعنی در تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و در اجرای آن اسلام معیار است و در عرصه اجتماعی ؛مهمترین معیاری که ما از اسلام بدست میاوریم دو چیز است یکی عدالت و دیگری اخلاق.»
وی تاکید کرد:« اگر مسائل جاری و شیوه حکومت بر طبق عدالت و اخلاق بود این می‌شود جمهوری اسلامی و نباید از یاد برد که بداخلاقی از هرکسی بد است و از حکومت و اینکه بصورت یک رسم در بیاید بدتر است.»
رئیس بنیاد یاران از نمایندگان مجلس و بخصوص نمایندگان عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس تشکر کرد و گفت:« اقلیت مجلس با دلسوزی برای امام، انقلاب و رهبری ، مردم و مطالبات آنها حضور و نقش موثری داشته است.»
سیدمحمدخاتمی خاطر نشان کرد:«اقلیت باید دو معیار داشته باشد، یکی واقعا غفلت نکردن از مطالبات واقعی و حقوق مردم که گاهی ضایع می‌شود، دوم اینکه چه کار کنیم جلوی تنش‌ها و درگیری‌ها گرفته شود در عین حالیکه نه نظام لطمه ببیند نه مردم مورد اجحاف قرار بگیرند.این می‌تواند مبنای کار و تعیین استراتژی نمایندگان مردم باشد.»
همچنین حاضران در جلسه نماز ظهر و عصر خود را به امامت سید محمد خاتمی اقامه کردند. 

منبع:وبسایت سید محمدخاتمی

خاطره جالب رفسنجانی ازمشاجره باهمسرش

آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی درسایتش ازخاطره مشاجره باهمسرش درتاریخ چهارشنبه ۱۹فروردین۶۰ می نویسد که متن کامل ان رامی بینید: 

صبح‌ زود، عفت‌ در ادامه‌ حرفهای‌ شب‌ گذشته‌، جروبحث‌ داشت‌. با عصبانیت‌ از خانه‌بیرون‌ رفتم‌. مشکل‌ اینجاست‌ که‌ به‌ انقلاب‌ علاقه‌مند است‌ و روزها در ملاقاتها وبرخوردهایش‌ ـ که‌ از کمبودهای‌ کشور انتقاد می‌شود و خوب‌ نمی‌تواند دفاع‌ کند ـ ناراحت‌می‌شود و لحظات‌ کوتاهی‌ که‌ من‌ به‌ خانه‌ می‌آیم‌، این‌ گونه‌ مطالب‌ را که‌ رنجش‌ می‌دهد،می‌خواهد با من‌ طرح‌ کند و ناراحتی‌ ایجاد می‌شود. امروز در مجلس‌ بی‌حوصله‌ و کم‌ تحمل‌بودم‌.
کار مجلس‌، امروز به‌ دلیل‌ نقص‌ کار کمیسیون‌، در دعوت‌ از پیشنهاد دهندگان‌ و نقص‌ طرح‌دوم‌ از لحاظ عدم‌ پیش‌ بینی‌ بودجه‌ اجرای‌ طرح‌، مشکل‌ بود.
بعد از جلسه‌ آقای‌ فرج‌ الله‌ واعظی‌ نماینده‌ ابهر، آقای‌ مجتبی‌ گلگیرساز را آورد و از عدم‌همکاری‌ سپاه‌ گله‌ داشت‌. این‌ فرد [مجتبی‌ گلگیرساز] چند روز قبل‌ خودش‌ را معرفی‌ کرد که‌عضو گروه‌ تروریستی‌ به‌ نام‌ «فدائیان‌ امام‌ زمان‌» است‌ که‌ مأمور ترور من‌ بوده‌. او را به‌ سپاه‌معرفی‌ کردم‌، ولی‌ تاکنون‌ در معرفی‌ گروه‌ پیشرفتی‌ [حاصل‌] نشده‌ است‌. ایشان‌ را با مأموران‌سپاه‌ مواجه‌ کردم‌. به‌ نظرشان‌ آدم‌ صادقی‌ نیست‌. قرار شد تعقیبش‌ کنند تا مطلب‌ روشن‌ شود.
شب‌ مسئولان‌ سپاه‌ و اطلاعات‌ به‌ خانه‌ آمدند و اطلاعاتی‌ از عملکرد ضدانقلاب‌ دادند و ازمأموریت‌ آقای‌ اشراقی‌ در تأمین‌ کردها و نیز در رابطه‌ با افکار آقای‌ بنی‌صدر و نهضت‌آزادی‌ واز حرکتهای‌ ضدانقلابی‌ در بعضی‌ محافل‌ روحانیت‌ و از مشکلات‌ فرماندهی‌ سپاه‌ در رابطه‌ بافرماندهی‌ [کل‌ نیروهای‌ مسلح‌] آقای‌ بنی‌ صدر نگران‌ بودند.

۳تن ارنمایندگان تهران خواستار مناظره بااحمدی نژاد شدند

تابناک:پس از عدم برگزاری دومین نشست مشترک یارانه‌ای دولت و مجلس در عصر دیروز، این نشست به هفته آینده موکول شد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو این کمیته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در نشست اول کمیته مشترک دولت و مجلس درباره نقطه نظرات دولت بحث و بررسی شد، اظهار داشت: دولت مقداری از موضع پیشین خود پایین آمده و به جای درآمد 40 هزار میلیارد تومانی خواستار درآمد 35 هزار میلیارد تومانی است.

وی با اشاره به نامه احمدی‌نژاد به لاریجانی خاطرنشان کرد: در این نامه اصلا رئیس‌جمهور به موضوع درآمد 20 یا 40 هزار میلیارد تومان اشاره‌ای نکرده بود و در عوض مسائل جدیدی همچون پیچیدگی قانون مصوب مجلس و ابهام در آن را مطرح کرده بود که از نظر ایشان این قانون قابلیت اجرا ندارد.

به گفته وی نمایندگان مجلس در نشست مشترک با دولت، در پی آنند که دریابند دولت دقیقا چه می‌خواهد و آیا دولت واقعا با مشکلاتی برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مواجه است یا توهم مشکل دارد؟‌ و فاصله دیدگاه دولت و مجلس چیست؟

تشریح سناریوهای مختلف دولت در نشست کمیته مشترک با مجلس

مصباحی مقدم با بیان اینکه نمایندگان عضو کمیته مشترک دولت و مجلس خواستار سناریوهای مختلف دولت برای اجرای این قانون شده‌اند تاکید کرد: که بنای انتشار این سناریوها را ندارد.
رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی ادامه داد: در جلسات این کمیته می‌خواهیم ببینیم که دولت واقعا از چه محلی می‌خواهد 40 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند و این مساله چه آثاری و تبعاتی دارد.

او که می‌گفت هنوز نمایندگان در جلسه مشترک دولت مجلس به موضع‌گیری نپرداخته‌اند، یادآور شد که دولت به درخواست رئیس مجلس برای ارائه آمار تورم ناشی از درآمد 40 و 20 هزار میلیارد تومان هدفمند‌سازی یارانه‌ها پاسخی نداده است.

اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در قالب لایحه متمم بودجه

نماینده تهران در پاسخ به سوالی که به طرح نمایندگان حامی دولت برای اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و کسب درآمد 35 هزار میلیارد تومانی دولت از این محل اشاره داشت گفت: اصلا چنین طرحی قابلیت‌پذیرش در مجلس را ندارد. چرا که آیین‌نامه داخلی مجلس اجازه تغییر بودجه سالیانه را با ارائه طرحی از سوی نمایندگان نمی‌دهد واین اقدام تنها براساس لایحه از سوی دولت امکان‌پذیر است. چرا که درآمدهای دولت در قالب این اصلاحیه تغییر می‌کند و از این رو دولت ملزم به ارائه لایحه متمم بودجه است.

او که می‌گفت: زمینه ارائه لایحه از سوی دولت وجود دارد، ابراز امیدواری کرد تا در نشست آتی کمیته مشترک دولت و مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

منظورمان از مناظره با رئیس‌جمهور، دعوا نیست

مصباحی‌مقدم که پیش از این به همراه نادران و توکلی درخواست مناظره با رئیس‌جمهور را مطرح کرده بود، با بیان اینکه هنوز به این درخواست پاسخی داده نشده است؛ در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور در دیدار نوروزی با نمایندگان گفت: اقای احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند که دعوا ندارند و نمی‌خواهند مناظره کنند، اما ما هم می‌گویم دعوا نداریم و منظور ما از مناظره دعوا نیست.

وی افزود: وقتی آقای احمدی‌نژاد ادعا می‌کند که از کارشناسان اقتصادی مجلس کارشناس‌ترند و معتقدند که کارشناسان اقتصادی مجلس چیزی نمی‌دانند و معلوم نیست که چه مدرکی دارند و از کجا گرفته‌اند؟، باید بتوانند در مناظره‌ای به این ادعاها پاسخ دهند. ما سه نفر هم می‌خواهیم به شکل جداگانه با ایشان مناظره کنیم و بدانیم آثار و تبعات درآمدی 40 هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها چقدر است.

نماینده تهران در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، تاکید کرد که خواستار مناظره با شخص احمدی‌نژاد است نه میرتاج‌الدینی.

واکنش مشایی به اتهامات علیه رحیمی

 

آفتاب: رئیس دفتر رئیس جمهوری از پیگیری قانونی اتهامات علیه معاون اول رئیس جمهوری توسط دولت خبر داد.

به گزارش مهر در ارومیه، اسفندیار رحیم مشایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه استانی هیئت دولت به خبرنگاران ضمن تأکید بر تعقیب قانونی این‌ مسائل از سوی دولت، افزود: اینگونه اظهارات هیچ تأثیری در روند خدمت‌رسانی دولت به ملت نخواهد داشت.

وی در خصوص اظهارات اخیر نادران در مورد معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت قطعاً نسبت به حقوقش که ضایع می‌شود، اقدامات قانونی لازم را خواهد کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان داشت: متأسفانه هر از چند گاهی شاهد تلاش‌هایی در جهت تضعیف دولت و بازماندن جامعه از فضای تلاش و سازندگی بیشتر هستیم.

ثمره هاشمی خواستاراعلام جرم علیه اتهام ها به دولت شد

 

مشاور ارشد رییس‌جمهور خواستار رسیدگی و اعلام جرم قوه قضاییه و دادستان کل کشور به ایراد اتهامات علیه مقامات دولتی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمجتبی هاشمی ثمره ـ مشاور ارشد رییس‌جمهور ـ در جمع خبرنگاران در استان آذربایجان غربی با اشاره به این که تمام کسانی که در دولت حضور دارند با فساد و تباهی مخالفند گفت: خود آقای رحیمی اعلام کرده که اگر فسادی کشف شود باید دست فاسد را قطع کرد.

وی این ایراد اتهامات علیه مقامات دولتی را جزو شیوه‌های تخریبی عنوان کرد که در گذشته وجود داشته و در این دوره تشدید شده تا دولت را از کار اصلی خود باز دارد.

او خاطرنشان کرد: گاهی اوقات طراحی‌هایی برای پیشبرد کار دولت صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد دولت در این گردونه‌ها خود را معطل کند باید جواب بسیاری را بدهد.

هاشمی ثمره با تاکید بر اقدام قوه قضاییه در این راستا گفت: دادستان کل کشور و قوه قضاییه باید نسبت به کسانی که اهانت می‌کنند و تهمت می‌زنند اعلام جرم کند و درخواست رسیدگی به موضوع را داشته باشد.

می ایستیم تا جریان حاکم به قانون اساسی بازگردد

 

کلمه: نمایندگان اصلاح طلب فراکسیون سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در مجلس ششم به دیدار مهندس میرحسین موسوی رفتند.

در این دیدار ابتدا چند تن از اعضای فراکسیون سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی سخنانی را بیان کردند و سپس مهندس میرحسین موسوی با مهم خواندن سخنان اعضای سازمان گفت: نظام ما دچار مشکلاتی شده است که بازتاب آن فقط در تظاهرات خیابانی محدود نمی شود، مسائل و مشکلات خیلی عمیق تر از اینهاست. یکی از اینها همین است که حاکمیت فکر کند با جمع کردن تظاهرات خیابانی مسئله معترضان حل شده است.

مهندس موسوی ادامه داد: تمام مسائل و مقوله هایی که پایه های اعتبار و مشروعیت یک نظام را تشکیل می دهد در حال از بین رفتن است. نظام ها معمولا نیروهای سخت افزاری ( نیروی های انتظامی و نظامی و امنیتی ) را در نهایت برای حفظ خود به هر قیمت بکار خود می گیرند اما این در کشور ما اتفاق افتاد و این جای تامل و توجه بسیار دارد. مسئله دروغ مسئله اصلی ما شده و مردم نسبت بدان اعتراض دارند که متاسفانه در همه سطوح حاکمیت و تبلیغات جریان دارد و مردم را نسبت به اصل و اساس این نظام مسئله دار و در باورهاشان تردید ایجاد کرده است. اصلی ترین عامل که باعث تثبیت و حفظ نظام بوده و آن اعتماد مردم به حاکمیت بوده است از بین رفته است. مسائل اخلاقی ، عدم کارآمدی، سیاست خارجی، فساد فراگیر، … همه اینها یک نوع بی اعتمادی نسبت به حاکمیت و نظام ایجاد کرده است. آیا این مسائل با سرکوب و بکارگیری قوه قهریه حل می شود ؟

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: این وضعیت جریان سرمایه گذاری در کشور را کاملا مختل کرده است چرا که آینده غیرقابل پیش بینی شده است برخلاف جامعه ای مثل ژاپن که جریان سرمایه گذاری در آن توسط برخی خانواده ها قدمتی بیش از دو قرن دارد. در جامعه ما زود سود بردن هدف شده چون امید به آینده نیست و بدلیل شرایط کسی بدنبال سرمایه گذاری تولیدی و دراز مدت و اشتغال پایدار نیست و آیا نتیجه تداوم این وضعیت بیکاری و فقر بیشتر نیست؟ متوسط نرخ رشد سرمایه گذاری در پنج سال اخیر به حدود ۷ درصد کاهش یافته در حالیکه بر طبق قانون برنامه چهارم توسعه این رقم باید ۲/۱۲ درصد در سال رشد می داشت و البته این نرخ رشد باید با هزینه ۸۲ میلیارد دلار در قوانین بودجه سنواتی توسط دولت حاصل می شد که با هزینه بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار(۷/۲ برابر) نه تنها این اتفاق نیافتاده بلکه نسبت به گذشته نیز پشترفت داشته است ! و آیا این رخداد یک فاجعه نیست؟

نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح هدفمند شدن یارانه که توسط رئیس دولت مطرح شده گفت: دراجرای این طرح هدفمندی یارانه ها و دعواهای جاری هم مسئله اصلی دولت اجازه گرفتن هزینه میلیارد تومان برای جلب و خرید رای است و لاغیر ! واقعیت موجود و تبلیغات رسمی بگونه ای شده است که همه نسبت به آمارهای رسمی اعلامی و اینکه نرخ تورم به ۸/۱۰ درصد در سال گذشته کاهش یافته است دچار تردید جدی شده‎اند و همه اینها نشانه هایی است از اینکه موریانه های بی اعتمادی دارد پایه های نظام را می خورد و از درون تهی می کند .

مهندس موسوی استفاده نامناسب و ابزاری از ارزشها را نشانه دیگری از عدم اعتماد جامعه به حاکمیت دانست و افزود: نشانه های دیگری که می شود بدان اشاره کرد یکی استفاده ابزاری و بد از ارزشها ( اسلام ، انقلاب و امام ) باعث اغتشاش و آشفتگی فکری و روحی در جامعه شده است . نوع معرفی امام خمینی از صدا و سیمای غیرملی و رسانه های خارجی چهره مغشوشی از امام به نسل جوان ارائه می دهد و دراین آشفته بازار افراد چه برداشتی می توانند از امام داشته باشند؟

میرحسین موسوی با اشاره به برخورد با حامیان محیط زیست در کنار دریاچه ارومبه گفت: برخورد عجیب اخیر با مردمی است که برای حفظ محیط زیست دریاچه ارومیه رفته بودند نیز نشانه دیگری است از همین روند.

وی ادامه داد: یا پادگانی کردن بهشت زهرا در روز ۱۲ فروردین یا … و آیا همه مسائل را با امنیتی و پادگانی کردن می توان حل کرد؟ نظام را می خواهند با حاکمیت یک فرقه اداره کنند که نمی شود.

موسوی در ادامه از حاضر بودنش برای تمکین به نتیجه انتخابات سخن گفت و افزود: حقیقت این است که اگر حاکمیت می توانست یک کارآمدی نسبی در اداره امور داشته باشد با هر تخلف انتخاباتی تمکین می کردم و مسائل و مشکلات کشور به سمت حل شدن می رفت اما ما اینراهم نداریم و بطور اشاره دولت در انجام یک پروژه عسلویه درمانده است یا در سیاست خارجی هر روز مشکل پیش می آید و وضع بحرانی تر می شود . روند طی شد پیرامون پرونده هسته ای در یکسال گذشته بهترین شاهد مثال در این باره است .

نخست وزیر دوران جنگ با اشاره به نحوه حل مشکلات در نظام های سیاسی با محوریت دموکراسی گفت: در نظام های سیاسی مردمسالار و معقول تلاش می شود که برای حل مسائل مهم و کلیدی کشور به ویژه در عرصه سیاست خارجی حتی از طریق مشورت با منتقدین و مخالفین نوعی اجماع نسبی حاصل شود در حالیکه مشاهده می کنیم در اینجا در باره این موضوع حتی بین حاکمیت موجود اجماعی وجود ندارد و این نشانه چه می تواند باشد؟

میرحسین موسوی با توجه به گزینه های اشاره شده فوق نتیجه گیری می کند: با توجه با این وضعیت و مسائل اجرای بدون تنازل قانون اساسی را به عنوان خواسته و محور اصلی جنبش سبز می دانم و باید در این باره کالبد شکافی بیشتری در ادبیات جنبش انجام گیرد . اصول متعددی از این قانون که متضمن حقوق ملت است به فراموشی سپرده شده است ( بطور خاص فصل حقوق ملت یا اصل ۱۶۸ در مورد رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی در دادگاههای علنی با حضور هیات منصفه ) و اگر اینها خوب مطرح شود ، اجماعی کلی را در جنبش بوجود می آورد .

وی ادامه می دهد: پایه هر تغییری در جامعه تولد یک ایده است و این ایده در جامعه ما متولد شده و میل به تغییر و باز بینی همه گیر شده است . باید به مردم هشدار داد که منافع عده ای در برخی نهاد ها نمی گذارد که اینها به آسانی تسلیم خواسته های جنبش و ملت شوند و باید صبر به معنای ایستادن ، تامل و پایداری در اینراه را معنا کرد و اینکه حفظ همین منافع است که جلوی برخورد با مفاسد و دانه درشتها را گرفته است .

میرحسین موسوی چشم انداز ادامه فعالیت جنبش سبز را اینگونه تبیین می کند: ما باید ایده های روشنی را مطرح و باز تعریف کنیم و برای گسترش دادن آنها مقاومت و استواری داشته باشیم و راههایی را پیدا کنیم که بتوانیم سازمان یافته تر از گذشته کارها را به پیش ببریم. به نظام و حاکمیت باید گفت کم هزینه ترین راه در اداره کشور آزادی فعالیت تشکل ها ، رسانه ها ، نهادهای صنفی و مدنی و…است و نه تقابل و مقابله با آنها .

وی گفت: جنبش سبز باید با همه قشرهای اجتماعی پیوند خورد و مسائل آنها را مطرح کند. کارگران و معلمان و … هدف جنبش سبز ایجاد زندگی بهتر برای همه و به ویژه اقشار فرودست و آسیب پذیر اجتماعی است. ما باید در جامعه از کارگران و کارآفرینان بطور توامان دفاع کنیم و اینکه منافع ایندو قشر بهم گره خورده و در تعامل مثبت با یگدیگر قرار دارد و اینکه تعامل سازنده این دو باعث پیشترفت و توسعه جامعه می شود . جامعه معلمان ما که قشر وسیعی را در برمی گیرد و نقشی مهم و سرنوشت ساز در حیات اجتماعی ما دارند مسائلشان باید مطرح و پیگیری شود ، و همینطور دیگر اقشار و گروهها .

این نامزد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: برداشت و امید من این است که جریان حاکم به اجرای قانون اساسی و همه اصول آن برگردند و فضای امنیتی و نظامی را کنار گذارند و فضا را باز کنند ولی اگر اینراه رفته نشود مجبوریم بایستیم چون ما نظام و کشور و انقلاب را دوست داریم.

وی ادامه داد: من می پرسم اگر اول انقلاب به نیروهای مذهبی گفته می شد که حاضرید حاکم شوید و آدم بکشید ، هیچکس این را قبول نمی کرد بنابراین ما نمی توانیم نسبت به این وضعیت بی تفاوت باشیم . جنبش سبز مطالبه زیادی ندارد اما ظاهرا اجرای همین خواسته برای آنها بسیار سخت است و از اینرو افسانه سازی در مقابله با این جنبش می کنند و خود در دام این افسانه سازی و دروغ هایی که می بافند ، می افتند. با این حال دعا می کنم که جریان حاکم از این دائره تنگی که برای خود ساخته اند خارج شوند و اداره کشور به مسیر و روال مطلوب باز گردد .

وی به حاکمیت توصیه کرد: اگر اینها فکر می کنند که با ادامه این نگاه و بینش مسائل و مشکلات کشور حل می شود اشتباه بزرگی است و ما باید بایستیم تا مسائل و مشکلات حل شود . مردم در این مدت هزینه سنگینی پرداختند و چون آرمان بلند و درستی دارند به این هزینه دادن عادت کردند و الان شما می بینید زندانی ها قهرمان مردم شده اند و چه استقبالی از آنها می شود و این نشانه بی اثری اینگونه کارها در مقابله با جنبش و خواست مردم است و راه حل درست بازگشت به قانون اساسی و اجرای تام و تمام آن است.

وی در در انتها گفت: تشکل های سیاسی که در کشور فعال هستند ظرفیت هاشان بیشتر از این است و باید بیشتر فعال شوند و تحلیل و بیانیه و … بدهند و با مردم ارتباط دائمی داشته باشند تا با تلاش همگی بتوان جریان رشد و پیشترفت جامعه مان را دامن زد و فردایی بهتر ساخت .

منبع:ندای سبز آزادی

گردن کلفت‌تر از تو هم نتوانست هیچ غلطی بکند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در جمع پرشور مردم آذربایجان غربی که در ورزشگاه تختی این استان حضور یافته بودند با اشاره به ریشه مشکلات بشر گفت: همه بدبختی‌ها و مشکلات بشر به دلیل انحراف از مسیر پیامبران است و ببینید که برخی از دولت‌ها که به ثروت و سلاح هم دسترسی دارند با انحراف از مسیر پیامبران به چه مشکلات دچار شده و فجایعی را برای جامعه بشری ایجاد کرده‌اند.
وی افزود: آنها در برابر آئین پیامبران ایستاده‌اند و پیامبران مردم را به توحید و خدا پرستی دعوت می‌کنند اما آنها مردم را به خودخواهی و هوا پرستی و انبیاء الهی بشریت را به عدالت و قسط دعوت می‌کنند اما آنها اساس کارشان بر بی عدالتی و تبعیض و تفرقه افکندان بین ملت‌ها است.
رئیس جمهور ادامه داد: پیامبران مردم را به پاکی و رعایت حقوق دیگران و احترام به دیگران دعوت می‌کنند اما آنها خودشان را مالک مردم و صاحب مردم می‌دانند و به حقوق انسان‌ها پایبند نیستند و به راحتی برای تامین منافع خودشان میلیون‌ها انسان را به خاک و خون می‌کشند و پیامبران بشریت را به دوستی، صلح، محبت و برادری دعوت می‌کنند اما آنها در هر کجای عالم که می‌روند تخم کینه، نفاق، دشمنی و ستم می‌کارند.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: انبیاء الهی به دنبال پیشرفت، معنویت، رفاه و کمال همه ملت‌ها هستند اما آنها اخلاق را کنار گذاشتند و فقط مانع پیشرفت ملت‌ها هستند و انبیاء الهی به خدای متعالی به ایمان و به پاکی متکی هستند اما آنها به سلاح، بمب اتم و بمب‌های شیمیایی می‌نازند و متکی هستند و آنها به شیاطین متکی هستند.
وی با طرح این سئوال که چرا این افراد به این نقطه رسیده‌اند، گفت: علت این امر این است که پیامبران بشر را دعوت کرده‌اند که در رابطه با یکدیگر برادری، محبت، عشق و صمیمیت و فداکاری را پایه قرار دهند اما این افراد همه روابط خود را فقط و فقط بر اساس منافع مادی تنظیم می‌کنند و به همین خاطر امروز با فردی دوست هستند و فردا با او دشمن می‌شوند و امروز دشمن هستند و فردا دوست می‌شوند.
رئیس جمهور ادامه داد: آنها یک روز از صدام حمایت می‌کنند و روز دیگر علیه صدام به زور و جنگ متوسل می‌شوند و یک روز با گروه‌های تروریستی مخالف هستند و یک روز با این گروه‌ها همکار و همراه می‌شوند و هر روز به یک رنگی در می‌آیند چرا که پایه تنظیم روابط خود را بر اساس منافع مادی و نه بر اساس محبت، دوستی، احترام به حقوق دیگران قرار داده‌اند و آنها تنها به دنبال منافع مادی هستند و در این راه نه قانون، نه حقوق ملت‌ها و نه مرزهای ملت‌ها احترام دارد و مشاهده می‌کنید آنها چه شرایطی را در جهان ایجاد کرده‌اند.
احمدی نژاد با بیان اینکه مسیر پیامبران را با مسیر طاغوتیان مقایسه کنید، گفت: فاصله این دو از زمین تا آسمان است و فاصله از نور تا ظلمت و از هدایت تا گمراهی و از بهشت تا جهنم است. چرا که آنها می‌خواهند در سراسر جهان جهنم را بر پا کنند و انبیاء آمده‌اند تا بهشت را بر پا کنند و شما نگاه کنید که دنیا پیامبران و پیروان آنها در چه حال و هوایی است و دنیای طاغوتیان و ظالمان در جه وضعیتی قرار دارد.
وی افزود: امروز فریاد بلند ملت ایران دعوت بشریت به راه انبیاء است و ملت ما همگان را به مسیر انبیاء و پیروی از دستورات انبیاء دعوت می‌کند.
رئیس جمهور با اشاره به مثال‌های از شرایط جهانی گفت: امروز رژیم صهیونیستی را نگاه کنید و ببینید که چرا ما با آنها مخالف هستیم و چرا آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم؟ علت این موضوع برای شما روشن است اما من یک بار دیگر آن را می‌گویم تا با به گوش طاغوتی‌ها و قلدر‌های دنیا وارد شود. رژیم صهیونیستی نماد دشمنی با پیامبران الهی و دشمنی با خداست و هر چه زشتی و بد اخلاقی و عمل زشت در دنیا سراغ دارید یک جا در رژیم صهیونیستی جمع شده و امروز رژیم صهیونیستی نماد بی عدالتی، آدم کشی، تجاوز و نماد بی اخلاقی است و امروز رژیم صهیونیستی به یک نماد و معیار تبدیل شده و هر کس که به او نزدیک می‌شود و از او حمایت می‌کند و با او دوست می‌شود از ملت‌ها عدالت پاکی و صداقت فاصله گرفته است و هر ملتی که علیه رژیم صهیونیستی نیست و قیام می‌کند نماد مقاومت است.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: برخی به ما می‌گویند که خاورمیانه بی ثبات است و ما نگران خاورمیانه هستیم خب باید دید که چه کسی خاورمیانه را بی ثبات کرده و شما ببینید که طی 60 سال 7 جنگ اتفاق افتاده است و 5 جنگ توسط رژیم صهیونیستی بوده که 3 تا از این جنگ‌ها علیه کشورهای همسایه و چهارمی علیه لبنان و پنجمین جنگ علیه مردم غزه بوده است و بعدا جنگ صدام علیه ملت ایران است.
وی با اشاره به عوامل اصلی جنگ عراق با ایران گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم صدام را علیه ایران تجهیز و تشویق کردند و جنگ را راه انداختند و جنگ بعدی جنگ صدام علیه کویت بود و سفیر آمریکا روز قبل از حمله صدام به کویت چه چیزی به صدام گفت و چگونه چراغ سبز به آنها نشان داد و بعدا نیز جنگ افغانستان و جنگ عراق مستقیما توسط آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.
رئیس جمهور با طرح این سئوال که آنها چه چیزی از خاورمیانه با این جنگ‌ها می‌خواهند، گفت: برای ملت‌ها روشن است که این افراد به بهانه‌های گوناگونه به دنبال تسلط بر خاورمیانه و بر نفت و معادن، فرهنگ و اقتدار این منطقه هستند و اصلا تاسیس رژیم صهیونیستی با هدف تسلط بر خاورمیانه و نفت بوده است و همه بهانه‌های آنها برای حضور در خاورمیانه به خاطر پر کردن جیب‌های گشاد سرمایه داری است وگرنه به آنها چه ربطی دارد که در خاورمیانه چه چیزی می‌گذرد و یا ملت‌های خاورمیانه چگونه زندگی می‌کنند و همه این حرف‌ها بهانه است و خودشان مشکل را درست می‌کنند و تروریسم را پرورش می‌دهند و بعدا به بهانه مبارزه با تروریسم کشورهای خاورمیانه را اشغال می‌کنند.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: من می‌خواهم از زبان شما به آنها یک نصحیت کنم و آن اینکه امروز دست شما برای ملت‌های منطقه رو شده است و شما دیگر حنایتان پیش ملت‌های منطقه رنگی ندارد و ملت‌های منطقه می‌دانند که شما به دنبال حقوق بشر و مبارزه با تروریست و ایجاد امنیت نیستید و همه این حرف‌ها دروغ است و شما به دنبال منافع خودتان هستنید.
وی با اشاره به سفر سرزده و بدون خبر اوباما به افغانستان گفت: آقای اوباما اخیرا در سفرش به افغانستان با گستاخی و بی ادبی اعلام کرد تا زمانی که منافع آمریکا اقتضا کند در افغانستان می‌مانیم و من می‌خواهم از زبان شما مردم ارومیه و آذربایجان غربی به آنها هشدار بدهم که دست از تجاوز خود بردارید و منطقه را تخلیله و دست از حمایت از رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیستی و ایجاد توطئه‌های جدید بردارید و این به نفع شما است و اگر دست از توطئه و آدمکشی برندارید دست قدرتمند ملت‌ها شما را از خاورمیانه بیرون خواهد کرد.
رئیس جمهور در ادامه گفت: خودتان را به نادانی نزنید و از ملت‌های خاورمیانه نظر سنجی کنید و از ملت‌های خود بپرسید و بدانید که حتی ملت‌های خود شما نیز مخالف حضور شما در منطقه و مخالف حمایت شما از رژیم صهیونیستی هستند.
احمدی نژاد با اشاره به برخی خبرها مبنی بر تجهیز رژیم صهیونیستی برای حمله دوباره به غزه گفت: شنیده‌ایم که رژیم صهیونیستی خود را برای حمله دوباره به غزه تجهیز می‌کند تا به این شهر حمله کند و من می‌خواهم از زبان شما مردم به صهیونیست‌ها هشدار بدهم که در گذشته اشتباه کردید و بدانید این بار نیز اشتباه می‌کنید چرا که حمله به غزه شما را مقتدر نخواهد کرد و آبروی ریخته شده‌ی شما را باز نمی‌گرداند و بدانید که حمله به غزه عمر نامبارک و منحوس شما را به پایان خواهد برد.
وی خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی گفت: اگر در جنایت جدیدی علیه مردم غزه و فلسطین و یا لبنان یا سوریه از رژیم صهیونیستی حمایت کنید بدانید ملت‌های منطقه شما را در لیست سیاه قرار خواهد داد و یقیه شما را گرفته و در دادگاه انقلابی ملت‌ها محاکمه و از سقف قدرت فاسد به زیر خواهند کشید.
رئیس جمهور ادامه داد: قدرت‌های طاغوتی فقط به زور، پول، زور گویی و اعمال شیطانی متکی هستند و دیروز خبری از مصاحبه اوباما منتشر شد و امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد اما آقای اوباما با شعار تغییر به صحنه آمد و 6 ماه قبل در صحن سازمان ملل اعلام کرد که دولت‌های قبلی آمریکا در مسیر غلطی قرار داشتند و حقوق ملت‌ها را رعایت نکردند و به ملت‌ها احترام نگذاشتند و به آنها ظلم کردند و در صحن این سازمان قول داد که رفتار غلط و ضد انسانی دولت‌های قبل را جبران کند. اما متاسفانه حرف‌های که دیروز از او منتشر شد خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. چرا که او ملت‌های که تابع آمریکا نمی‌شوند و زیر بار زور آمریکا نمی‌روند و در برابر زیاده خواهی‌ها و تجاوزگری‌های او می‌ایستند را تهدید به استفاده از صلاح اتمی و شیمیایی کرده است.
احمدی نژاد با بیان اینکه ما این سخنان اوباما را به حساب ناپختگی و ناشی‌گری او می‌گذاریم گفت: آقای اوباما تازه در عرصه‌های بالای سیاست وارد شده و در حال تجربه است و این جور که اطرافیان او به ما پیغام می‌دهند تحت فشار گروه‌های سرمایه داری و صهیونیستی است و نمی‌تواند تصمیمات درستی را اتخاذ کند و ما این موضوع را به حساب ناشی گری او می‌گذاریم.
وی خطاب به اوباما و ارباب او و کسانی که پشت صحنه آمریکا هستند، گفت: از روز اولی که آقای اوباما آمد برخی بر این باور بودند که آقای اوباما فقط نقش یک ماسک و نقاب را بازی می‌کند و او را آورده‌اند تا ملت‌ها را فریب دهند و برخی معتقد بودند که اساس کار آمریکا همان اقدامات و اندیشه‌های آقای بوش است و آنها چون شکست خورده‌اند تلاش کرده‌اند ظاهر قضیه را عوض کنند و با ماسک جدیدی به صحنه بیایند البته ما علاقه‌ای نداریم که این نظریه درست باشد و حتی این حرفی که آقای اوباما زده است بوش به زبان نیاورده است بوشی که دستش به خون ملت‌ها آغشته است و جنایتکار ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا و منفورترین شخصیت آمریکایی است او چنین حرفی نزده است.
رئیس جمهور ادامه داد: ما از قبل اعلام کرده بودیم که سیاستمداران آمریکایی و مادی گرا و دنیا پرست هر جا که در مقابله منطقه و قانون و حرف حساب کم می‌آورند مانند کابوها و آرتیست‌های فیلم‌های گاوچران‌های آمریکایی بلافاصله دست خود را روی سلاح خود می‌گذارند.
احمدی نژاد خطاب به اوباما گفت: آقای اوباما شما تازه از راه رسیده‌اید یک مقدار صبر کنید تا عرقت خشک شود و سرد و گرم را بچشی و مراقبت کن و هر کاغذی که جلوی تو گذاشتند دلیلی ندارد که آن را بخوانی و یا هر حرفی که به تو توصیه کردند دلیلی ندارد که آن حرف را تکرار کنی و بدان گنده‌تر و بزرگتر از تو و گردن کلفت‌تر از تو نیز نتوانست از این غلط‌ها بکند تو جای خود داری.
وی افزود: آقای اوباما مراقب باش که اگر بخواهی پا در مسیر آقای بوش بگذاری پاسخ ملت‌ها همان پاسخ دندان شکنی است که به بوش دادند.
رئیس جمهور ادامه داد: برخی می‌گویند که این حرف را آقای اوباما نگفته و بیانیه رسمی دولت آقای اوباما بوده است اما این چه تفاوتی می‌کند چرا که بیانیه رسمی دولت اوباما مسئولیتش بر عهده آقای اوباما است و من نصحیت می‌کنم چرا که ما علاقه نداریم سرنوشت اوباما مانند آقای بوش شود و باید در رفتار، کلام و کلام دولت‌مردان خود دقت کند. چرا که امروز ملت‌های از دولت آمریکا خسته شده‌اند.
احمدی نژاد با اشاره به بیانیه نوروزی اوباما گفت: آقای اوباما بیانیه نوروزی داده است و در آنجا گفته است که آنها تلاش کرده‌اند ایران را از انزوا خارج کنند اما ایرانی‌ها نپذیرفتند خیلی ممنون ما را به خیر و به شما امید نیست شر نرسانید.
وی گفت: امروز چه کسی در دنیا منزوی است آنها در کاخ شیشه‌ای‌ نشسته‌اند و رابطه‌شان با دنیا قطع است و خیال می‌کنند که ملت ایران منزوی است اما آن کسی که منزوی است که نمی‌تواند با ملت‌ها ارتباط برقرار کند و آن کسی منزوی است که وقتی می‌خواهد به عراق سفر کند و در همان عراقی که تحت اشغال آنها است و می‌خواهد در پایگاه آمریکایی‌ها صحبت کند جرات ندارد که این سفر را از قبل اعلام کند و همیشه بعد از اینکه سفر به پایان می‌رسد خبر آن را اعلام می‌کنند حال چه کسی منزوی است در حالی که مسئولان ایرانی به عراق سفر می‌کنند و به زیارت و بین مردم می‌روند و ترس و واهمه ای ندارند و از قبل هم آن را اعلام می‌کنند.
رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به افغانستان گفت: ما می‌خواستیم به افغانستان برویم همان افغانستانی که امروز بیش از 100 هزار نیروی آمریکایی و ناتو در آنجا حضور دارد و به نوعی افغانستان تحت تصرف و اشغال آنها است اما ما از یک هفته قبل اعلام کردیم که در فلان روز و در فلان ساعت وارد افغانستان می‌ویم اما آن آقا به افغانستان رفت و زمانی که افغانستان خارج شد خبر حضورش اعلام شد حال چه کسی در دنیا امروز منزوی است.
محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در جمع مردم ارومیه با اشاره به مسائل استان گفت: آذربایجان غربی را باید به الگوی کامل برای همه ایران تبدیل کنیم و در این راه باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود.
وی به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها از مهمترین طرح‌های دولت است که مقدمه‌ای برای جهش اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ و رشد نیروی انسانی در کشور است.
رئیس جمهور ادامه داد: هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بلند در اجرای عدالت است و انشاءالله با همراهی ملت اجرا خواهد شد و اجرای آن همچنین نیازمند همراهی همه قوا است که امیدواریم نمایندگان مجلس نیز موانع جزئی را از سر راه اجرای این طرح بردارند تا دولت بتواند با اجرای آن زمینه حل همه مشکلات اقتصادی را فراهم کند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه 100 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور داده می‌شود که بیش از 70 درصد از آن در اختیار 30 درصد مردم قرار می‌گیرد که این بی‌عدالتی است، تاکید کرد: روش توزیع یارانه‌ها باید اصلاح شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دولت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت در بخش کشاورزی این است که دولت تصمیم گرفته ظرف مدت 5 سال مشکلات کشاورزی را به طور ریشه‌ای حل کند و به همین منظور بودجه بسیار خوبی در قانون برای حمایت از کشاورزان پیش‌بینی شده است.
رئیس جمهور دومین برنامه دولت در سال جدید را پیگیری امر اشتغال عنوان و بیان کرد: یکی از موضوعات کشور بحث اشتغال است که دولت بودجه خوبی را برای حمایت از اشتغال جوانان پیش‌بینی کرده و انشاءالله سال 89 بهار ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری خواهد بود.
احمدی‌نژاد در خصوص سایر برنامه‌های دولت به توسعه امر مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: دولت بودجه خوبی برای بخش مسکن پیش‌بینی کرده که نمایندگان آنرا تایید کردند و بنابراین ظرف 3 سال باید به جایی برسیم که موضوع مسکن از فهرست دغدغه‌های مردم و بخصوص جوانان خارج شود.
وی با اعلام خبر افتتاح حساب صندوق آتیه برای نوزادان متولد سال 89 گفت: دولت پیش‌بینی کرده است که از اول سال 89 برای فرزندانی که در این سال به دنیا می‌آیند برای اینکه آینده‌شان تأمین شود در یک صندوقی بنام صندوق آتیه حساب باز شود و این حساب، حساب سرمایه‌گذاری است که هر سال سود سرمایه‌گذاری به آن اضافه می‌شود.
رئیس جمهور در همین خصوص افزود: در مرحله اول دولت برای هر فرزند یک میلیون تومان هدیه خواهد کرد و هر سال نیز 100 هزار تومان به آن اضافه خواهد شد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: از خانواده‌ها هم خواهش می‌کنیم که ماهیانه حداقل 20 هزار تومان به این حساب اضافه کنند تا وقتی که این فرزندان به جوان تبدیل شدند این صندوق آتیه 120 میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن در اختیارشان قرار دهد.
وی در خصوص سایر مسایل استان آذربایجان غربی اظهار داشت:‌ آذربایجان غربی جزو بهترین استان‌های کشور است به دلیل اینکه مردم آن جزو بهترین مردم ایران هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌های فراوانی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، راه‌‌آهن، راه‌سازی، مسکن، اقتصاد و فرهنگ در دست اجرا است که اخبار خوب آن از جلسات کارگروه‌ها شنیده خواهد شد به بحث دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: این دریاچه نه تنها از زیباترین دریاچه‌ها و مراکز زیستی در دنیا است بلکه موجودیت آن ضامن بقای حیات پر نشاط غرب کشور نیز است.
وی افزود: این دریاچه امروز در معرض آسیب قرار گرفته است بنابراین بنده خودم از دریاچه و از جزیره‌های آن بازدید خواهم کرد و برای جلوگیری از آسیب این دریاچه طرح‌هایی آماده کرده‌ایم و هرکاری که نیاز باشد انجام خواهیم داد تا این دریاچه حفظ شود.
رئیس جمهور در پایان سخنان خود از مردم دعوت کرد تا با همکاری از آسیب‌ دیدن دریاچه ارومیه جلوگیری کنند.

اعضای شورای داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس معرفی می‌شوند

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم و سخنگوی هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی که با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص جلسه عصر امروز اعضای هیئت رئیسه فراکسیون متبوعش گفتگو می‌کرد، با بیان اینکه هیئت رئیسه فراکسیون معمولاً هر دو هفته یک بار جلسه برگزار می‌کند، اظهار داشت: امروز نیز هیئت رئیسه اصولگرایان اولین جلسه خود را در سال 89 برگزار کرد و مطالب و مسائل مختلفی نیز در جلسه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه در جلسه عصر امروز هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان، قرار شد هفته آینده اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان جلسه داشته باشند، در این باره به خبرنگار فارس توضیح داد: در جلسه عصر امروز هیئت رئیسه فراکسیون، دستور کار جلسه هفته آینده شورای مرکزی اصولگرایان نیز مشخص شد.
باهنر به بیان دستور کار جلسه هفته آینده شورای مرکزی اصولگرایان مجلس پرداخت و یادآور شد: دستور کار جلسه شورای مرکزی اصولگرایان مجلس بررسی مسائل و بحث‌های موجود در مجلس از جمله برنامه پنجم توسعه کشور که در دستور کار قرار گرفته، خواهد بود که مقرر شد برنامه پنجم توسعه بررسی و ساماندهی شود.
وی در عین حال انتخاب اعضای شورای داوری فراکسیون اصولگرایان در جلسه هفته آینده شورای مرکزی این فراکسیون را دیگر دستور کار جلسه مذکور عنوان کرد.
نایب رئیس دوم مجلس بر همین اساس با بیان اینکه برای شورای داوری فراکسیون اصولگرایان باید 5 نفر از سوی مجمع عمومی فراکسیون انتخاب شوند، تصریح کرد: طبق اساسنامه فراکسیون اصولگرایان مجلس، باید شورای مرکزی اصولگرایان 2 برابر اعضای مورد نیاز برای شورای داوری فراکسیون را به مجمع عمومی معرفی کند تا مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان نیز از بین 10 نفر معرفی شده از سوی شورای مرکزی، 5 نفر را به عنوان اعضای شورای داوری اصولگرایان انتخاب کند.
باهنر در ادامه به سایت فراکسیون اصولگرایان و مشکلی که برای این سایت ایجاد شده بود اشاره کرد و مشکل سایت فراکسیون اصولگرایان را یک اشتباه فنی دانست که برطرف شده است.
این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: مسئولیت سایت فراکسیون اصولگرایان که در ایام نوروز افتتاح شد، بر عهده سید حسین نقوی نماینده ورامین بود که در جلسه عصر امروز هیئت رئیسه اصولگرایان مقرر شد از این پس نیز آقای نقوی به فعالیت خود به عنوان مدیر مسئول سایت فراکسیون اصولگرایان ادامه دهد.
وی در خاتمه عنوان کرد: آقای نقوی به عنوان مدیر مسئول سایت فراکسیون اصولگرایان، اعضای سردبیری و مسئولان دیگر سایت را انتخاب خواهد کرد.

مخالفان دولت قرقیزستان معاون نخست وزیر این کشور را گروگان گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، "عاقل بیک ژاپاراف " که به منظور گفت و گو با سران مخالفان صبح امروز چهارشنبه وارد شهر تالاس شده بود، توسط تظاهرات کنندگان دستگیر شد.
نیروهای مخالف دولت همچنین "بیشن بیک بالات بیک اف " استاندار تالاس را نیز دستگیر کرده و فرد دیگری را به جای وی به سمت استاندار این استان منصوب کردند.
این در حالی است که برخی رسانه ها نیز از آزادی رئیس حزب مخالف دولت خبر داده اند که به جمع مخالفان پیوسته است.
پایگاه خبری اینترنتی "خبر " در این رابطه افزوده است که "آموربیک تیکی بای اف " رئیس حزب مخالف دولت فعلی قرقیزستان موسوم به "آتا مکین " که شب گذشته توسط مقامات انتظامی این کشور دستگیر شده بود، آزاد شده و هم اکنون با حضور در جمع دیگر هواداران این حزب به سمت کاخ ریاست جمهوری قرقیزستان حرکت کرده است.

سال۸۹ سال پرباری آرزوها

سال۸۸برای مردم ایران سال پرحادثه ای بود وسال جدید می تواند عاقبتهای خوشی داشته باشد. سال۸۸ سال سخن گفتن بی پرده خیلی ازسران نظام بود.پس از۱۳و۱۴خرداد ونامه اکبرهاشمی رفسنجانی به ایت الله خامنه ای وپشتیبانی قاطع رهبری ازاحمدی نژاد وتکذیب هرگونه تقلب درانتخابات توسط ایشان درگیری ها آغازشد. اصلاح طلبان جنبش بزرگی بنام سبزرا پایه گذاری کردند واصولگرایان این جنبش رافتنه خواندند. هاشمی رفسنجانی بی پرده گفت:معترضان معاند نیستند وعلاقمند به نظام هستندوخواستارحرکتهای بیشترمردم شد.غلامحسین الهام-حیدر مصلحی-مصباح یزدی -فاطمه رجبی وشیخ محمدیزدی اصولگرایانی بودند که آبروی هاشمی رابردند.ننگ براین انسانهای خبیث .سیدمحمدخاتمی رئیس جمهورپیشین بدون وقفه ازهاشمی حمایت کرد. بدون شک هاشمی یکی ازخبرسازترین مردان سال۸۸ بود. عفت مرعشی همسروی درتاریخ ۲۲خرداد هنگام رای گیری مستقیما اعلام کرد که به میرحسین موسوی رای داده است. به هرحال سال۸۹ سال پایان جنبش سبزنیست. باپاشیدن رنگ روی قبرآیت الله خاتمی وازبین بردن سخنان امام(ره)درمورد ایشان نمی توان جنبش راشکست داد.اکبرهاشمی رفسنجانی بدون شک به زودی ازاصلاح طلبان خواهدشد.حمایت مراجع قم ونوه گرامی امام وملت بزرگ ایران از ایشان می تواند شانس بزرگی برای حضورهاشمی درمیان اصلاح طلبان باشد.این درست نیست که هاشمی به خاطر حفظ نظام همه تهمت ها وتهین ها به خانواده اش رابپذیرد.هاشمی بایدآزادو آزاده باشد.ملت ایران ۳۰سال وی رایارصمیمی امام(ره)دانسته وحال نمی توان باورکردکه هاشمی باسیاستهای امام ونخست وزیرش مخالفت کند.هاشمی مردی است باسیاست ولی جمهوری اگربناست اسلامی باشد باید طبق اسلام ناب محمدی جلورود نه سیاستهای افرادی چون احمدی نژاد وسیداحمدخاتمی.هاشمی کسی که نمازجمعه های دوران جنگ برعهده اوبود ومردم راهدایت ورهبری می کرد حال اززمره ی ائمه جمعه بیرون آمده است.این درست نیست . مردم درفقروتنگدستی دست وپا می زنند وان وقت رئیس جمهور۴۰میلیارد پول نقد به حزب الله می برد.این درست نیست کسی چون فاطمه رجبی که تا۳سال پیش آدم بحساب نمی آمد مقالاتی می نویسد ودرآن خیلی راحت به هاشمی بنیانگذار آزادی وعدالت توهین میکند. ماامثال  رجبی-شریعتمداری ومشایی که مفسدین اجتماعی ومبتذلین جامعه اسلامی هستندراقبول نداریم. کسانی چون احمدجنتی واحمدخاتمی درایران حرفی برای گفتن ندارند.ملت هم ارزوی نابودی دشمنانشان(اصولگرایان منتسب به احمدی نژاد)رادارند.آیت الله خامنه ای بایست راهشان راازدولت دهم واحمدی نژادی ها جداکنند. صلاح مملکت درنظررهبرمعظم انقلاب است وایشان بهتر است احمدی نژادراعزل نمایند این به صلاح ملت ایران است. تااحمدی نژادرئیس جمهورباشد مردم فقیروگرسنه می مانند.آقای هاشمی وآقای خامنه ای سالیان سال درکنارهم درعرصه سیاست فعال بوده اند.اماشخصی بنام محموداحمدی نژادمی آید ورابطه آنها رابرهم می زند.  

دولتی که مبنایش دروغ است رشد نمی کند 

مامعتقد اصلاحاتیم. 

 

سیدرضارازشی-منتقد

دیداررهبری بامسئولان نظام

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت دولت، هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رؤسای کمیسیون‌های مجلس، مسئولان عالی قضایی، دبیر شورای نگهبان و اعضای حقوقدان آن شورا با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی مسئولان در حرکت رو به جلوی کشور، خاطرنشان کردند: مسئولان باید با شناخت و بکارگیری صحیح ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیار فراوان و بی‌نظیر کشور در بخشهای مختلف، و همت و کار مضاعف، برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله و حتی فراتر از آن، تمام توان خود را به کار گیرند.
ایشان با تبریک مجدد سال نو و اظهار امیدواری برای در پیش بودن سالی مبارک تأکید کردند: مبارک بودن سال جدید منوط به این است که مسئولان با تلاش هدفمند و پرانگیزه و قانع نشدن به هیچ حدی از کار و تلاش، زمینه ساز نزول برکات الهی بر مردم خوب و مؤمن ایران باشند.
رهبر انقلاب اسلامی ظرفیت ها و استعدادهای موجود در کشور را همچون معادن استخراج نشده و یا نیمه استخراج شده دانستند و افزودند: ظرفیت های کشور در زمینه های اقتصادی بسیار بالا و در زمینه های علمی نیز ظرفیت ها، حیرت آور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ظرفیت‌های بخشهای فرهنگی و استعدادهای جوشان و فراوان در کشور خاطرنشان کردند: در عرصه های فن‌آوری هم ظرفیت های کشور بسیار عظیم و غیرقابل تصور و زمینه کارهای بزرگ فراهم است.
ایشان با تأکید بر اینکه در شناخت ظرفیت ها و بکارگیری آنها باید به سمت قله حرکت کرد و به هیچ حد متوسطی قانع نبود، افزودند: اگر همت خود را برای استفاده از این ظرفیت ها به کار نگیریم، کوتاهی کرده ایم و این کوتاهی، ظلم به همه است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم، و حضور در زمان نیاز به حضور، کارهای خدایی هستند، افزودند: ممدوح شدن برخی افراد و یاران پیامبر (ص) در صدر اسلام فقط به دلیل نماز و دعا و عبادت زیاد نیست بلکه به دلیل موضع گیریهای صحیح سیاسی و تلاش و جهاد آنها است، همانگونه که مذمت مذمومان صدر اسلام هم فقط بدلیل انجام گناه و محرمات نیست بلکه به دلیل عدم حضور در زمان نیاز به حضور است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظ یکپارچگی مسئولان در حرکت رو به جلو کشور را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کردند: منظور از یکپارچگی مسئولان، چشم پوشی از اختلاف سلیقه ها و نظرها نیست زیرا اختلاف سلیقه ها و بحث های علمی و کارشناسی موجب پیشرفت کارها خواهد شد ولی این اختلاف دیدگاهها نباید باعث توقف حرکت کشور و یا جدا شدن مسیر حرکت افراد شود.
ایشان همه مسئولان به ویژه مسئولان سه قوه را به حفظ یکپارچگی و هماهنگی در اتخاذ تصمیم های بزرگ توصیه کردند و افزودند: در شرایط کنونی برنامه پنجم توسعه پیش روی کشور است و این برنامه الزامات زیادی را بر دوش مسئولان گذاشته است که اجرای آنها نیازمند هماهنگی و یکپارچگی است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: البته دولت به عنوان دستگاه اجرایی در وسط میدان کارهای اجرایی است و همه باید ضمن اینکه مصالح را در نظر می گیرند، با کمک به دولت، تسهیلات اجرا را فراهم کنند تا کارها پیش برود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأمین اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور را یکی از وظایف مهم و خطیر قوای سه گانه برشمردند و خاطرنشان کردند: اکنون در برخی بخشها از زمان بندی انجام شده در سند چشم انداز جلوتر هستیم و در برخی بخشها هم حرکت، شتاب لازم را ندارد، بنابراین باید با همت مضاعف تلاش کرد تا از اهداف چشم انداز نیز جلوتر برویم.
ایشان با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ کار و تلاش در جامعه، به موضوع هدفمند کردن یارانه ها نیز اشاره کردند و افزودند: امیدوارم میان دولت و مجلس، توافق مطلوب انجام شود تا با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، مردم بتوانند طعم تدابیر و تلاشهای مسئولان را بچشند.
رهبر انقلاب اسلامی مسائل فرهنگی را نیز بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: فرهنگ عمومی و بروز چهره دینی در زندگی مردم از مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، مسئولیت در نظام اسلامی را وظیفه ای خطیر و سنگین دانستند و تأکید کردند: مسئولان در نظام اسلامی باید بدانند که از لحظه لحظه دوران مسئولیت آنها، در آن دنیا سؤال خواهد شد بنابراین باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم در پیشگاه خداوند پاسخ قانع کننده ای داشته باشیم.
ایشان هدف واقعی از زندگی دنیایی و کار و تلاش دنیا را، فلاح و نجات در زندگی حقیقی بعد از مرگ دانستند و مسئولان را به همت مضاعف در ارتباط و انس با خدا و تدبر در قرآن توصیه کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسایش، امنیت، شادی و راحتی مردم در ایام عید و سفرهای نوروز، از همه دستگاهها و سازمانهای مسئول تشکر و قدردانی کردند.
در این دیدار که در فضایی صمیمی و معنوی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حاضران در دیدار را که در میان آنان دبیران مجمع تشخیص مصلحت، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند مورد تفقد قرار دادند.
در ابتدای این دیدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

پاسخ لاریجانی به نامه احمدی نژاد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از بررسی نامه رئیس جمهور به لاریجانی در این هیئت خبر داد و گفت که رئیس مجلس در راستای تعامل قوا به نامه احمدی نژاد پاسخ می دهد.

به گزارش فارس، محسن کوهکن نماینده لنجان و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس در هیئت رئیسه مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس یک نامه عادی بوده و در آن نگرانی‌ها و دغدغه‌های دولت درباره اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و اشکالاتی که در اجرای این قانون وجود دارد، مطرح شده و طبعا آقای لاریجانی هم در فضایی دوستانه در جهت تعامل قوا به نامه آقای احمدی نژاد پاسخ می دهد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: رئیس مجلس پس از مذاکره در خصوص نامه رئیس جمهور بر ایجاد ساز و کاری جهت بررسی دغدغه‌های دولت تاکید کرد که قرار شد تعدادی از دوستان مجلس و تعدادی از دوستان دولت که قاعدتا کسانی هستند که در جریان موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها هستند و در مذاکرات قبل نیز بوده اند، برای رسیدن به فهم واحد درباره موضوع جلساتی را برگزار کنند.
کوهکن در خاتمه تصریح کرد: مجلس تلاش می کند با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در راستای تعامل بین قوا، راهکاری جهت کمک به دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیدا کند و پاسخ رئیس مجلس به نامه رئیس جمهوری هم در همین فضا برای رسیدن به یک فهم مشترک و رفع دغدغه‌ها برای اجرای دقیق و با قدرت قانون خواهد بود.

انصاری: با خداوندپیمان بسته ایم امام را آنگونه که بود معرفی کنیم

حمید انصاری در جمع کارکنان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: همانطور که یادگار امام در مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر دعا کردند، باید کدورت هایی که در میان یاران انقلاب پدید آمده، به عطوفت، مهربانی و همدلی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی طی سخنانی در روز شنبه، اظهار داشت: بهار فصل شکفتن و رویش است؛ اگر با چشم بصیرت به این تحول شور انگیز نگاه کنیم، میل به کمال مطلق را در همه جا می بینیم. همه موجودات تابع یک قانونمندی الزامی و مشیت خلقت خود،در مسیر تکامل قرار دارند.


وی با بیان اینکه انسان با توسل به ظرفیت ها و ابزار های درونی،برای انتخاب مسیر کمال خود آزاد است،گفت:علاوه بر توجه به ابعاد جسمانی ،انسان در بعد روحانی با توسل به عقل به عنوان مهمترین پیامبر درونی ،فطرت الهی و با هدایت پیام آوران الهی می بایست در مسیر کمال حقیقی و کسب فضایل  حرکت  کند.


انصاری با تاکید بر اینکه در دین اسلام، انسان در انتخاب مسیر خود آزاد است ،گفت: آنچه در بهار دل انگیز طبیعت قابل تامل است، این است که انسان خود را با چنین تحولی هماهنگ کند که همه اجزاء آن حمد و تسبیح خداوند را می گویند و همه در مسیر عشق به کمال مطلق هستند. همه ما نسبت به ایجاد تحول در درون و محیط پیرامون خود مسئول هستیم.


قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته با تلخی ها و شیرینی هایی همراه بود گفت: آنچه در سال گذشته روی داد تجربه های ارزشمند برای همگان داشت، تجربه ای که در مسیر نیل به آرمانهای انقلاب، ارزشمند و قابل تامل بودند.


وی نفی سلطه خارجی و نفی استبداد داخلی را دو سرفصل اعتراضی انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: بحمدلله در این دو هدف عمده انقلاب توفیق های زیادی حاصل شده است آنچه پارسال اتفاق افتاد ، در واقع تجربه ای دشوار در همین دو عرصه بود .در حوزه نفی دخالت بیگانگان به برکت خون شهیدان ،رهبری امام و هوشیاری مردم، دست بیگانگان  از کشور  قطع  شده است البته دشمنان بیکار ننشسته و برای منافع خود فعالیت می کنند.


وی افزود: 2500 سال رژیم شاهنشاهی، فرهنگ استبدادی را در کشور نهادینه کرد و انقلاب اسلامی آمد تا مردم را در جایگاه واقعی خود قرار دهد تا خودشان سرنوشت خود را به دست بگیرند. ما در عرصه نفی استبداد موفقیت ها و البته چالشهای فراوانی داشته ایم .قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با اظهار امید واری نسبت به آنکه مسئولان قدردان واقعی حضور مردم در عرصه باشند، ادامه داد: ما هنوز در تجربه فرایند مردم سالاری دچار چالشهایی هستیم که مردان و زنان زیادی هزینه آن را می دهند، بستر تحقق آرمانهای حضرت امام خمینی (س) را از رهگذر کسب توفیق درهمین چالش ها دانست.


انصاری در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه تکامل معنوی انسان در کسب فضائل معنوی و مکارم اخلاقی است، گفت: فلسفه بعثت انبیا ، ترویج مکارم اخلاق وصداقت، عدالت، حق جویی و ارزشهای معنوی و اخلاقی است. جامعه دینی،جامعه ای است که فضائل اخلاقی در آن تامین باشد. پرهیز از رذائل اخلاق و اتصاف به اوصاف انبیا گوهر دین را تشکیل می دهند. هدف اصلی انقلاب ظهور و بروز گوهر دین یعنی اخلاق در جامعه و از بین بردن ظلم و ستم بود.


قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مسائل مربوط به موسسه پرداخت و اظهار داشت: موسسه در سال گذشته به خاطر انتسابی که به امام دارد بعضا از نقد های غیر منصفانه و تعریض افراطیون بی نصیب نبود . قیل وقال هایی که به وجود آمد، قابل تامل است. آنچه مهم است این است که یاد و اندیشه امام و شاخصه های فکری امام به عنوان سنگ محک و عیار سنجش صحت و درستی رفتار و عملکرد کارگزاران نظام مطرح شد. تلاش جناح ها این بود که رفتار آنها به اندیشه های بنیان گذار نظام نزدیک باشد و هر کسی تلاش می کرد خود را به امام نزدیکتر نشان دهد.


انصاری با بیان اینکه امام نه به عنوان "خاطره" بلکه به عنوان اصلی ترین معیار سنجش رفتارها مطرح است و در این میان وظیفه کسانی که به نام امام کار می کنند سنگین تر جلوه می کند، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر احساس نیاز به اندیشه های امام روز به روز بیشتر می شود و شاید هیچ روزی مثل امروز، جهان آماده دریافت درسهای امام نبوده است.


قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در ادامه اظهار داشت: در آغاز سال جدید یکبار دیگر پیمان می بندیم که ما امام را آنگونه که بود،نه آنگونه که این و آن می پسندند و نیازهای مقطعی و جناحی اقتضاء می کند، معرفی کنیم. امام را باید در همان جامعیت  خویش و نه با پر رنگ کردن بخشی و مغفول گذاشتن بخشی دیگر از اندیشه و سیره ایشان معرفی کرد.


وی گفت: باید به خروش امام علیه ظلم و ستم و بیداد در جبهه های خارج و داخل و عطوفت، رحمت و مهربانی پیامبر گونه امام در بین اصحاب و عامه مردم یکسان نگریسته شود. اگر قرار است شاخص های مورد نظر امام مبنای حرکت نظام باشد باید جامعیت آن بصورت کامل مطرح شود اگر گزینشی عمل شود، تمامیت نظام متضرر شده و چه بسا باعث رویگردانی نسل جوان گردد.


انصاری در ادامه با بیان اینکه موسسه سال گذشته علی رغم دشواریها، دستاورهای خوبی داشته است، گفت: توجه جدی به مخاطبین اینترنتی، بازشناسی نیازهای جدید، توجه به نیاز نسل امروز و استفاده از ادبیات موثر از جمله رویکردهای موسسه در سال پیش روی خواهد بود.


قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ادامه داد: انتقال آراء و اندیشه های امام به فضای مجازی و ترسیم تصویر امام در این فضا، فعالتر کردن رسانه تخصصی امام خمینی، تجهیز و راه اندازی موزه امام خمینی در حرم مطهر و  تهیه فیلم های مستند در خصوص زندگی و سیره امام از جمله برنامه های سال جاری موسسه است. متاسفانه در سالهای اخیر در کنار مستندهای موفق در برخی برنامه ها تلقی استفاده ابزاری بوده و باعث اعتراض و نگرانی یاران امام شده است.


انصاری با بیان اینکه با خداوند پیمان بسته ایم که امام را آنگونه که بود معرفی کنیم و هرگز از این خط مشی اصولی عدول نخواهیم کرد ،گفت: اگر بخواهیم برای پیشبرد منافع آن گروه و این جناح اندیشه امام را ابزار کنیم، این را خیانت به امام می دانیم.


انصاری گفت: امام روح معنویت، صفا، اخوت و یکرنگی و وحدت را در جامعه حاکم کرد باید کوشش کنیم که معنویت سالهای اول انقلاب به جامعه برگردد.


قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام اظهار داشت: همانطور که یادگار امام در مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر دعا کردند، باید کدورت هایی که در میان یاران انقلاب پدید آمده، به عطوفت، مهربانی و همدلی تبدیل شود.


انصاری در ادامه با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت:کار مضاعف یکی از نیازهای جدی کشور است. مهمترین عامل عقب ماندگی کشورمان علی رغم منابع سرشار، ضعف در حوزه فرهنگ کار است. ملتی به اهداف متعالی می رسد که کار کند. امید است که این نامگذاری صرفا به همایش ها و مسائل ظاهری منتهی نشود.


وی با اشاره به کار مستمر و متراکم حضرت امام خمینی بر اساس یک برنامه ریزی دقیق حتی تا آخرین روزهای  عمر شریفشان در سن نود سالگی افزود: کار مبتنی بر برنامه ریزی لازمه کمال وتوسعه است و همه وظیفه شرعی داریم که این پیام را جدی بگیریم. کم کاری و بیکاری در فرهنگ اسلامی مشروع نیست. روح فرهنگ کار جدی و مضاعف باید در جامعه حاکم باشد.

متن کامل نامه احمدی‌نژاد به لاریجانی

 

رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار تعامل بیشتر قوه مقننه با دولت برای حل تنگناهای قانون هدفمندی یارانه‌ها شد و گفت: دولت فعلی در حالی داوطلبانه مصمم به اجرای این کار بزرگ و پذیرش مسئولیت آن شده است که دولت‌های قبل از نهم با اختیارات کامل و نزدیک به مطلق از انجام آن خودداری نمودند.

به گزارش فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری روز گذشته طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تعامل بیشتر مجلس با دولت برای رفع تنگناهای موجود در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شد.

متن کامل نامه رئیس‌جمهور بدین شرح است:

باسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

مجدداً نوروز و آغاز سال جدید را به شما و نمایندگان محترم تبریک و تهنیت می‌گویم.

می‌دانید که طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گسترده‌ترین و البته سنگین‌ترین اقدام اقتصادی است که اجرای موفق آن مستلزم هماهنگی، همراهی و همکاری، کلیه قوا، نهادها و دستگاه‌ها و مردم عزیز و بخش‌های گوناگون اقتصادی کشور است.

دولت فعلی در حالی داوطلبانه مصمم به اجرای این کار بزرگ و پذیرش مسئولیت آن شده است که دولت‌های قبل از نهم با اختیارات کامل و نزدیک به مطلق از انجام آن خودداری نمودند. اجرای این طرح نیازمند ثبات در تصمیم گیری و اعمال مدیریت و تدابیر مدیریتی است و این همکاری و همراهی نمایندگان محترم مجلس را می‌طلبد.

مصوبه مجلس محترم بسیار پیچیده بوده و دارای اشکالات اساسی و موانع متعددی است که هم اجرا را بسیار سخت کرده و امکان تدبیر امور و مهار تبعات منفی را از مدیران سلب کرده و هم مشکلات فراوان برای مردم اعم از تولید کننده و مصرف کننده ایجاد می‌نماید و صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

باید این اطمینان نیز ایجاد شود که در صورت ایجاد احتمالی هر گونه نوسانی که به روز آن در اجرای این گونه طرح‌ها طبیعی است، تصمیمات موضعی و موردی مجلس محترم منجر به ظهور مشکلات جدیدی در روند اجرای آن نگردد و کشور با چالش مواجه نشود.

انتظار دارد مجلس محترم به گونه‌ای اقدام فرماید که شرایط حداقلی برای اجرای این طرح خطیر و بزرگ فراهم گردد. اطمینان دارم در صورت همراهی مجلس محترم انجام این اصلاحات بزرگ موجب افتخار جمهوری اسلامی و مجلس و دولت و زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی خواهد شد.

قبلا از همکاری نمایندگان محترم سپاسگزارم.

محمود احمدی‌نژاد