قنبری:آمار خودکشی به دلیل بیکاری افزایش یافته است

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس خواستار حضور مسوولان دولتی در مجلس برای بیان استراتژی اشتغال و توضیح به نمایندگان شد.

به گزارش ایلنا، داریوش قنبری نماینده ایلام در جلسه علنی امروز با استناد به اصل ۲۸ قانون اساسی در اخطاری اظهار داشت: براساس این اصل دولت موظف است امکان اشتغال را برای همه افراد فراهم کند. اما متاسفانه موضوع بیکاری به حدی رسیده است که اکثر نمایندگان در نطق‌های میان دستور از بیکاری گله دارند و متاسفانه دولت هیچ ترتیب اثری نشان نمی‌دهد.

قنبری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت بحث اشتغال را فراموش کرده و هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد. ما از هیات‌رئیسه انتظار داریم با توجه به وظیفه نظارتی خود از مسوولان دولتی بخواهند که در جلسه‌ای به بیان استراتژی اشتغال بپردازند.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: متاسفانه در این روزها شاهد ناهنجاری‌های بسیاری از جمله گسترش خودکشی هستیم و در ایلام ۱۱ مورد خودکشی به دلیل بیکاری صورت گرفته است و این در حالی است که ما شرعا و قانونا موظفیم نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی کنیم.

محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دستور داد جلسه‌ای با حضور مسوولین مربوطه در این رابطه برگزار کند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به لزوم حضور وزرای اقتصاد و صنایع در این جلسه گفت: حتی اگر لازم باشد با برگزاری جلسه غیرعلنی‌ای می‌توانیم توضیحات این مسئولان را در صحن مجلس بشنویم.