انصاری:مراسم سالگردرحلت امام خمینی(ره)یک مراسم استثنایی است

 ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س ) گفت : دستاورد بزرگ مراسم ارتحال حضرت امام خمینی ( س) پیوند عمیق بین آحاد ملت و وحدت بین همه جناح ها و جریانهای وفادار به نظام خواهد بود .
به گزارش کمیته خبری ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س ) ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی علی انصاری که صبح امروز یکشنبه در همایش سراسری کارگزاران ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س ) در سازمان بسیج مستضعفین سخن می گفت ، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) به مقایسه و تطبیق وظایف مسلمانان در ایام صدر اسلام و عصر حاضر پرداخت و اظهار داشت : تاریخ صدر اسلام به دو بخش دوران حضور پیامبر عظیم الشان اسلامی که دوران استثنایی و منحصر به فرد است ، و دوران پس از ارتحال پیامبر تقسیم می شد که پس از رحلت پیامبر جریان اصلی ولایت و امامت منحرف شد و جهان اسلام به دشواری های سختی مبتلا گردید و به همین دلیل یاران راستین پیامبر سه رسالت مهم بر عهده گرفتند.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت  امام خمینی(س) رسالت نخست را دفاع از اصل رسالت پیامبر عنوان کرد و گفت : فضای جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر به گونه ای بودکه اصل بقای اسلام در خطر بود تلاش عمده حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع)متوجه بقای اسلام بود . سکوت ، تنهایی ، حکومت ، اعتراض و تمام رفتارهای این دو بزرگوار برای حفظ اسلام بود .
انصاری در این باره به سفارش حضرت امام خمینی ( س ) مبنی بر حفظ نظام اشاره کرد و گفت : امام خمینی(س) همواره تاکید می کرد که مراقب باشید اصل نهضت و نظام باقی بماند یعنی جریانی که برای اولین باردرطول 14 قرن به نام ولایت وامامت شکل گرفته است ، باید حفظ شود .
وی افزود : این اصل مهم ،‌فراتر از موضوعات فرعی دیگر است . بنابراین باید رفتارهای خود را مراقب باشیم که هر اتفاقی هم بیفتد اصل بقای نهضت خدشه دارنشود .دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س )‌خاطرنشان ساخت :‌بعداز پیامبر (‌ص )‌حاکمیت ، اقتدار ،‌قدرت وهمه امورجامعه اسلامی در دست کسانی بود که بافاطمه زهرا وحضرت علی همسو بودنداما اصل حفظ اسلام مهمتر از همه چیز بود . حضرت علی ( ع )‌برای حفظ هویت اسلامی حتی به کسانی که نباید در راس حکومت بودند کمک ، می کرد وخود همراه فرزندانش در جنگ ها شرکت می کرد . امام سجاد (‌ع ) نیز با وجود درک فاجعه کربلا سربازان ثغور را دعا میکرد ،‌سربازانی که تحت انقیاد خلافت اموی بودند .انصاری تاکید کرد :‌اصل  حفظ نظام عملکرد شخصی افرادرا توجیه نمی کند . حفظ نظام شرایط خاصی دارد وبراساس اصولی منطبق برآراء‌ورفتارحضرت امام شکل می گیرد .دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س ) رسالت دوم یاران راستین پیامبر را پایبندی به ارزشهای واقعی اسلام دانست واظهار داشت :باید به همه اصولی معتقد باشیم که امیرالمومنین (‌ع ) به آنها پایبند بود کسی که به قاتل خود رحم می کرد و سفارش می کرد با او به ملاطفت رفتار کنند .رفتار امیر المومنین(ع) با این ملجم ،مکتب او را از همه مکاتب و فرق دیگر ممتاز می کند.
انصاری اظهار داشت:در دوران پیروزی انقلاب یکی از یاران نهضت اسلامی،شکنجه گر ساواکی دوره ی زندان خود را دستگیر کرده بوده ازامام در مورد نحوه برخورد با او کسب تکلیف کرد و امام به او فرمود که حق ندارد حتی یک سیلی به او بزند و تنها باید حکم حاکم شرعی اجرا شود. بیر ستاد مرکز بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) افزود:افراد مختلفی می آمدند خدمت امام و اعتراض می کردند که صدای مساجد و حسینیه ها بلند است،امام اعترض آنها را تایید می کرد نباید هر کس ارزش های را به اختیار و بر اساس منافع خود تفسیر کند.
انصاری گفت:در تاریخ تشیع نه خدعه می بینیم نه نیرنگ نه اهانت و نه مکروحیله، تاریخ تشیع مسائل عمیقی دارد که شیعیان به آن افتخار می کنند.
انصاری سومین رسالت یاران راستین پیامبر را تلاش و انتظار برای تاسیس حاکمیت اسلام ناب عنوان کرد و گفت:انتظار به حاکمیت عدل و قسط پیامبر تا ظهور حضرت مهدی (عج) جریان دارد اماتصور از انتظار نباید آنچنان سنگین و دشوار باشد که حتی مقدسین هم از ظهور مهدی(عج) بترسند.متاسفانه گاهی انتظار به گونه ای تفسیر می شود ظهور امام زمان یا غیر ممکن تلقی می گردد و یا اینکه همراه نفع اکثریت جامعه  اگر هم ظهور کند قتل عام صورت می گیرد و هیچ کس از آن منتفع نمی شود.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) افزود :در ظهور امام زمان دواصل برجسته وجود دارد ؛عدالت و صلاحیت.از نظر متون دینی اگر که مومنان ومقدسان دراصل حاکمیت قرار دارند اما جریانی که باید بر همه بشریت حکومت کند جریان صالحین است، مامور اجرا باید صلاحیت داشته باشد تا اداره امور را بر عهده بگیرد. جامعه ای که مسائل بر اساس صلاحیت انجام می گیرد جامعه ای دیندار خواهد بود.
وی افزود :در جامعه امام زمان اشکال ندارد کسی مسیحی باشد و کارش را درست انجام دهد و اشکال آن است که کسی مسلمان باشد و کارش را درست انجام ندهد.
وی افزود:فاطمه پرچمدار قیام نهضت و علوی است اگر ما به نظامی به نام جمهوری اسلامی معتقد هستیم اگر به ولایت وامامت و ولایت تمکین می کنیم واگر امام را دوست داریم، باید بدانیم که فاطمه سر آغاز تمام برکات بوده است.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت  امام خمینی (س)اظهار داشت:مراسم سالگرد امسال یک مراسم استثنایی و ویژه است این مراسم با همه مراسم های دیگر هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی متفاوت خواهد بود.
وی در پایان گفت: امید است ثمره این تلاش ها علاوه بر رضایت خدا معصومین و روح امام دستاورد مهم پیوند عمیق بین همه امت همه جناح ها و همه وفاداران به نظام باشد ودشمنان را مایوس و دوستان را شاد کند.
همایش کارگزاران ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) با حضور معاونان استانداریهای سراسر کشور ،مدیران و مسئولان اجرایی و با سخنرانی سردارعلی  فضلی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ،سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین ،سردار رمضانی فرمانده اطلاعات قرارگاه شهید فهمیده ، سردار همدانی فرمانده سپاه سید الشهد اتهران مهندس باقری و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری دبیر
بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) صبح امروز در سازمان بسیج تهران با عنوان یادواره سردار شهید محسن وزوایی برگزار شد.