حسینی:بیانیه تهران یک پیروزی بزرگ برای ایران است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی بلداجی اظهار داشت: این بیانیه اهداف ایران در زمینه هسته‌ای را برای جهانیان مشخص کرد و آنها به ویژه بانیان تحریم ایران باید درک کنند که این تحریم‌ها کارساز نیست و موضع ایران برای همگان روشن‌تر شده است.
وی این بیانیه را شفاف‌سازی در زمینه اهداف هسته‌ای ایران خواند و خاطرنشان کرد: با این عمل به آنها اطمینان خاطر داده شد که هیچ مشکلی در اقدامات هسته‌ای ایران وجود ندارد.
حسینی با تأکید بر اینکه این نشست مشخص کنده اهداف هسته‌ای بود، گفت: اکنون وظیفه جامعه جهانی است که موضع خود را با ایران شفاف سازند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر موضع کنونی آنها در قبال تحریم‌های ایران همچون گذشته باشد، نشان از دشمنی آنها با کلیات نظام است و موضوع هسته‌ای تنها یک بهانه است.
حسینی تأکید کرد: به یقین می‌توان گفت که جامعه جهانی چنین روندی را ادامه نخواهند داد و شاید تنها آمریکا و چند کشور هم‌پیمان آن این تحریم‌ها را دنبال کنند و جامعه جهانی آنها را در این قضیه همراهی نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه دیدگاه سفر سوم هیئت دولت به استان‌ها یک رویکرد فرهنگی است، گفت: در این سفر مبانی فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است که این مسئله به عنوان بزرگ‌ترین افتاخار برای مجموعه فرهنگی دولت در کشور محسوب می‌شود.
حسینی با تأکید بر نهادینه‌سازی تفکر و مشی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: چراکه وجود روحیات برتر و ممتاز در بین رزمندگان اسلام و به ویژه در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس اقتدار، مجد و عظمت بیش از پیش را برای نظام به دنبال داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برهمین اساس باید این روحیات توسط دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان و اعضای جامعه فرهنگ و هنری کشور به جامعه تزریق شود.
وی با تأکید بر ضرورت گرامیداشت ایام‌الله 13، 14 و 15 خردادماه در کشور گفت: 15 خردادماه سرلوحه انقلاب ملت ایران توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است که باید به طور شایسته و ویژه پاسداشت و گرامی داشته شود.
حسینی خاطر نشان کرد: دولت همواره با اخلاص کامل در خدمت مردم، برطرف کردن مشکلات و فراهم سازی کشور ایمن و سالم در راستای ارتقا و پویایی جوانان کشور است.