دروغ سایت رجانیوزپیرامون دیداردروغین خاتمی وموسوی

متن سایت رجانیوزبه شرح زیراست:

خاتمی در دیدار با میرحسین از بیانیه حمایت آمیز وی از چند قاتل بمب گذار انتقاد کرد.


شنیده های موثق حاکی است که محمد خاتمی هفته گذشته دیداری با میرحسین داشته و از لجاجت ها و مواضع وی گله کرده است.
رسالت نوشت:یک منبع نزدیک به جریان اصلاحات به خبرنگار ما گفته است خاتمی در این دیدار به موسوی گفته برخی کارها و مواضع شما غیر قابل دفاع است. اینکه شما بیانیه ای صادر می کنی و از چند نفر تروریست دفاع کرده و به قوه قضائیه حمله می کنی چه معنی دارد؟
خاتمی همچنین گفته وقتی سوابق افراد اعدام شده منتشر می شود ، مردم با دیدن سوابق آنها نسبت به بیانیه حمایت آمیز شما چه خواهند گفت و ما این تناقض را در میان هواداران اصلاحات چگونه باید توجیه کنیم؟! میرحسین که در مقابل انتقادات خاتمی به انفعال افتاده بود سعی در توجیه رفتار غلط خود داشته که خاتمی ضمن رد دلایل موسوی در حمایت از بمب گذاران با لحنی معنی دار به او گفته خلاصه آقای موسوی با این بیانیه آخری آبروی ما را بردی!

قنبری:آمار خودکشی به دلیل بیکاری افزایش یافته است

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس خواستار حضور مسوولان دولتی در مجلس برای بیان استراتژی اشتغال و توضیح به نمایندگان شد.

به گزارش ایلنا، داریوش قنبری نماینده ایلام در جلسه علنی امروز با استناد به اصل ۲۸ قانون اساسی در اخطاری اظهار داشت: براساس این اصل دولت موظف است امکان اشتغال را برای همه افراد فراهم کند. اما متاسفانه موضوع بیکاری به حدی رسیده است که اکثر نمایندگان در نطق‌های میان دستور از بیکاری گله دارند و متاسفانه دولت هیچ ترتیب اثری نشان نمی‌دهد.

قنبری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت بحث اشتغال را فراموش کرده و هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد. ما از هیات‌رئیسه انتظار داریم با توجه به وظیفه نظارتی خود از مسوولان دولتی بخواهند که در جلسه‌ای به بیان استراتژی اشتغال بپردازند.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: متاسفانه در این روزها شاهد ناهنجاری‌های بسیاری از جمله گسترش خودکشی هستیم و در ایلام ۱۱ مورد خودکشی به دلیل بیکاری صورت گرفته است و این در حالی است که ما شرعا و قانونا موظفیم نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی کنیم.

محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دستور داد جلسه‌ای با حضور مسوولین مربوطه در این رابطه برگزار کند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به لزوم حضور وزرای اقتصاد و صنایع در این جلسه گفت: حتی اگر لازم باشد با برگزاری جلسه غیرعلنی‌ای می‌توانیم توضیحات این مسئولان را در صحن مجلس بشنویم.

حسینی:بیانیه تهران یک پیروزی بزرگ برای ایران است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی بلداجی اظهار داشت: این بیانیه اهداف ایران در زمینه هسته‌ای را برای جهانیان مشخص کرد و آنها به ویژه بانیان تحریم ایران باید درک کنند که این تحریم‌ها کارساز نیست و موضع ایران برای همگان روشن‌تر شده است.
وی این بیانیه را شفاف‌سازی در زمینه اهداف هسته‌ای ایران خواند و خاطرنشان کرد: با این عمل به آنها اطمینان خاطر داده شد که هیچ مشکلی در اقدامات هسته‌ای ایران وجود ندارد.
حسینی با تأکید بر اینکه این نشست مشخص کنده اهداف هسته‌ای بود، گفت: اکنون وظیفه جامعه جهانی است که موضع خود را با ایران شفاف سازند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر موضع کنونی آنها در قبال تحریم‌های ایران همچون گذشته باشد، نشان از دشمنی آنها با کلیات نظام است و موضوع هسته‌ای تنها یک بهانه است.
حسینی تأکید کرد: به یقین می‌توان گفت که جامعه جهانی چنین روندی را ادامه نخواهند داد و شاید تنها آمریکا و چند کشور هم‌پیمان آن این تحریم‌ها را دنبال کنند و جامعه جهانی آنها را در این قضیه همراهی نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه دیدگاه سفر سوم هیئت دولت به استان‌ها یک رویکرد فرهنگی است، گفت: در این سفر مبانی فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است که این مسئله به عنوان بزرگ‌ترین افتاخار برای مجموعه فرهنگی دولت در کشور محسوب می‌شود.
حسینی با تأکید بر نهادینه‌سازی تفکر و مشی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: چراکه وجود روحیات برتر و ممتاز در بین رزمندگان اسلام و به ویژه در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس اقتدار، مجد و عظمت بیش از پیش را برای نظام به دنبال داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برهمین اساس باید این روحیات توسط دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان و اعضای جامعه فرهنگ و هنری کشور به جامعه تزریق شود.
وی با تأکید بر ضرورت گرامیداشت ایام‌الله 13، 14 و 15 خردادماه در کشور گفت: 15 خردادماه سرلوحه انقلاب ملت ایران توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است که باید به طور شایسته و ویژه پاسداشت و گرامی داشته شود.
حسینی خاطر نشان کرد: دولت همواره با اخلاص کامل در خدمت مردم، برطرف کردن مشکلات و فراهم سازی کشور ایمن و سالم در راستای ارتقا و پویایی جوانان کشور است.

انصاری:مراسم سالگردرحلت امام خمینی(ره)یک مراسم استثنایی است

 ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س ) گفت : دستاورد بزرگ مراسم ارتحال حضرت امام خمینی ( س) پیوند عمیق بین آحاد ملت و وحدت بین همه جناح ها و جریانهای وفادار به نظام خواهد بود .
به گزارش کمیته خبری ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س ) ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی علی انصاری که صبح امروز یکشنبه در همایش سراسری کارگزاران ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س ) در سازمان بسیج مستضعفین سخن می گفت ، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) به مقایسه و تطبیق وظایف مسلمانان در ایام صدر اسلام و عصر حاضر پرداخت و اظهار داشت : تاریخ صدر اسلام به دو بخش دوران حضور پیامبر عظیم الشان اسلامی که دوران استثنایی و منحصر به فرد است ، و دوران پس از ارتحال پیامبر تقسیم می شد که پس از رحلت پیامبر جریان اصلی ولایت و امامت منحرف شد و جهان اسلام به دشواری های سختی مبتلا گردید و به همین دلیل یاران راستین پیامبر سه رسالت مهم بر عهده گرفتند.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت  امام خمینی(س) رسالت نخست را دفاع از اصل رسالت پیامبر عنوان کرد و گفت : فضای جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر به گونه ای بودکه اصل بقای اسلام در خطر بود تلاش عمده حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع)متوجه بقای اسلام بود . سکوت ، تنهایی ، حکومت ، اعتراض و تمام رفتارهای این دو بزرگوار برای حفظ اسلام بود .
انصاری در این باره به سفارش حضرت امام خمینی ( س ) مبنی بر حفظ نظام اشاره کرد و گفت : امام خمینی(س) همواره تاکید می کرد که مراقب باشید اصل نهضت و نظام باقی بماند یعنی جریانی که برای اولین باردرطول 14 قرن به نام ولایت وامامت شکل گرفته است ، باید حفظ شود .
وی افزود : این اصل مهم ،‌فراتر از موضوعات فرعی دیگر است . بنابراین باید رفتارهای خود را مراقب باشیم که هر اتفاقی هم بیفتد اصل بقای نهضت خدشه دارنشود .دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س )‌خاطرنشان ساخت :‌بعداز پیامبر (‌ص )‌حاکمیت ، اقتدار ،‌قدرت وهمه امورجامعه اسلامی در دست کسانی بود که بافاطمه زهرا وحضرت علی همسو بودنداما اصل حفظ اسلام مهمتر از همه چیز بود . حضرت علی ( ع )‌برای حفظ هویت اسلامی حتی به کسانی که نباید در راس حکومت بودند کمک ، می کرد وخود همراه فرزندانش در جنگ ها شرکت می کرد . امام سجاد (‌ع ) نیز با وجود درک فاجعه کربلا سربازان ثغور را دعا میکرد ،‌سربازانی که تحت انقیاد خلافت اموی بودند .انصاری تاکید کرد :‌اصل  حفظ نظام عملکرد شخصی افرادرا توجیه نمی کند . حفظ نظام شرایط خاصی دارد وبراساس اصولی منطبق برآراء‌ورفتارحضرت امام شکل می گیرد .دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی ( س ) رسالت دوم یاران راستین پیامبر را پایبندی به ارزشهای واقعی اسلام دانست واظهار داشت :باید به همه اصولی معتقد باشیم که امیرالمومنین (‌ع ) به آنها پایبند بود کسی که به قاتل خود رحم می کرد و سفارش می کرد با او به ملاطفت رفتار کنند .رفتار امیر المومنین(ع) با این ملجم ،مکتب او را از همه مکاتب و فرق دیگر ممتاز می کند.
انصاری اظهار داشت:در دوران پیروزی انقلاب یکی از یاران نهضت اسلامی،شکنجه گر ساواکی دوره ی زندان خود را دستگیر کرده بوده ازامام در مورد نحوه برخورد با او کسب تکلیف کرد و امام به او فرمود که حق ندارد حتی یک سیلی به او بزند و تنها باید حکم حاکم شرعی اجرا شود. بیر ستاد مرکز بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) افزود:افراد مختلفی می آمدند خدمت امام و اعتراض می کردند که صدای مساجد و حسینیه ها بلند است،امام اعترض آنها را تایید می کرد نباید هر کس ارزش های را به اختیار و بر اساس منافع خود تفسیر کند.
انصاری گفت:در تاریخ تشیع نه خدعه می بینیم نه نیرنگ نه اهانت و نه مکروحیله، تاریخ تشیع مسائل عمیقی دارد که شیعیان به آن افتخار می کنند.
انصاری سومین رسالت یاران راستین پیامبر را تلاش و انتظار برای تاسیس حاکمیت اسلام ناب عنوان کرد و گفت:انتظار به حاکمیت عدل و قسط پیامبر تا ظهور حضرت مهدی (عج) جریان دارد اماتصور از انتظار نباید آنچنان سنگین و دشوار باشد که حتی مقدسین هم از ظهور مهدی(عج) بترسند.متاسفانه گاهی انتظار به گونه ای تفسیر می شود ظهور امام زمان یا غیر ممکن تلقی می گردد و یا اینکه همراه نفع اکثریت جامعه  اگر هم ظهور کند قتل عام صورت می گیرد و هیچ کس از آن منتفع نمی شود.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) افزود :در ظهور امام زمان دواصل برجسته وجود دارد ؛عدالت و صلاحیت.از نظر متون دینی اگر که مومنان ومقدسان دراصل حاکمیت قرار دارند اما جریانی که باید بر همه بشریت حکومت کند جریان صالحین است، مامور اجرا باید صلاحیت داشته باشد تا اداره امور را بر عهده بگیرد. جامعه ای که مسائل بر اساس صلاحیت انجام می گیرد جامعه ای دیندار خواهد بود.
وی افزود :در جامعه امام زمان اشکال ندارد کسی مسیحی باشد و کارش را درست انجام دهد و اشکال آن است که کسی مسلمان باشد و کارش را درست انجام ندهد.
وی افزود:فاطمه پرچمدار قیام نهضت و علوی است اگر ما به نظامی به نام جمهوری اسلامی معتقد هستیم اگر به ولایت وامامت و ولایت تمکین می کنیم واگر امام را دوست داریم، باید بدانیم که فاطمه سر آغاز تمام برکات بوده است.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت  امام خمینی (س)اظهار داشت:مراسم سالگرد امسال یک مراسم استثنایی و ویژه است این مراسم با همه مراسم های دیگر هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی متفاوت خواهد بود.
وی در پایان گفت: امید است ثمره این تلاش ها علاوه بر رضایت خدا معصومین و روح امام دستاورد مهم پیوند عمیق بین همه امت همه جناح ها و همه وفاداران به نظام باشد ودشمنان را مایوس و دوستان را شاد کند.
همایش کارگزاران ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) با حضور معاونان استانداریهای سراسر کشور ،مدیران و مسئولان اجرایی و با سخنرانی سردارعلی  فضلی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ،سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین ،سردار رمضانی فرمانده اطلاعات قرارگاه شهید فهمیده ، سردار همدانی فرمانده سپاه سید الشهد اتهران مهندس باقری و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری دبیر
بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) صبح امروز در سازمان بسیج تهران با عنوان یادواره سردار شهید محسن وزوایی برگزار شد.

محمد سلامتی:وحدت حول محور اندیشه های امام یک ضرورت است

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران وحدت را نیازاساسی کلیه جوامع بشری عنوان کرد و گفت: تمام تلاش حضرت امام (س)این بود که وحدت درجامعه حاکم وروز به روز تقویت شود و عناصر،اقشار و احزاب مختلف با سلایق گوناگون در عرصه ی اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشند.


  محمد سلامتی در گفت و گو با ستاد خبری بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س)خاطرنشان کرد:دو ضرورت اقتضاء می‌کند که اندیشه های امام را تدوین کرده ومورد تاکید قرار دهیم ،یکی آنکه اندیشه های ایشان از همان ابتدا مورد پسند مردم قرار گرفت و دیدند که این اندیشه ها در واقع همان آرمانهای آنان است وبه همین دلیل خواهان تحقق و پیروزی این اندیشه ها بودند .در این  راستا باید دقیقا مشخص شود که امام چه می خواستند و هر حرکتی که در جهت خلاف آن است مشخص و از آن ممانعت شود.


 وی ادامه داد:امام سخنگوی توده های میلیونی جامعه بودند و لب خواست ها و آرمانهای مردم را مطرح می کردند.این خواسته ها درشعار استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی نمایان شد.دیگر اینکه نظامی حاکم شود که با معیارهای اسلامی  حکومت کرده و عدالت و اخلاق اسلامی را رعایت کند و در جامعه تحقق بخشد. 


سلامتی با تاکید بر این که "لازم است در دو حوزه برخورد با  اندیشه حضرت  امام(س) مورد ارزیابی قرار بگیرد" گفت:اولا باید دید  که اندیشه های امام (س) تا چه حد تحقق یافته ودیگر اینکه جامعه و مسوولان چقدر به این اندیشه نزدیک شده یا از آن فاصله گرفته اند و در واقع محکی باشد برای ارزیابی کار مسئوولین .


 


وی افزود:یکی دیگر از نکاتی که ضرورت تببین اندیشه های امام(س)را آشکار می کند این است که اندیشه های آن حضرت تنها به ایران اختصاص ندارد بلکه برای کلیه ی جوامع موثر و مفید است حتی اگر جامعه ای مسلمان نباشد .چرا که اندیشه های اسلامی عام است و با فطرت انسانی مطابقت دارد و بنابراین تنظیم و ارائه آنها می تواند مشی مناسبی را تقدیم روشنفکران و توده ها مردم کند،به ویژه مردم کشورهای مسلمان بیشتر می توانند از اندیشه ها و تفکرات حضرت امام بهره‌مند شوند چرا که انس بیشتری با مفاهیم اسلامی دارند.


 


دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران همچنین گفت:  چند سال است مدام تذکر داده می شود که دیدگاه های امام در موارد به دست فراموشی سپرده شده و در موارد دیگری توسط گروهی بر خلاف آن عمل می شود . آنها کسانی هستند که با ادعای پیروی از خطا امام،با یاران ایشان ،برخود ناشایستی دارند و اساسا با هر تفکری که رگه هایی از اندیشه ی امام در ان باشد،؛مخالفت می کنند ومتاسفانه پس از رحلت امام،گروهی که هیچ سنخیتی با حضرت امام(س)و دیدگاه های ایشان نداشتند فرصتی یافتند که دیدگاه های به اصطلاح ضد امام خود را مطرح و به آن ها جامعه عمل پوشانند.با این اوصاف مقطع اصلی تببین اندیشه های حضرت امام(س)بیش از پیش مورد نیاز است تا خط و راه امام (س)با تفکر و راه مخالف ایشان مشخص شود.


سلامتی با بیان اینکه کلیه دستورات اسلام بر چهارچوب علم پایه گذاری شده تاکید کرد:این که حرکت و رفتار بشر باید عاقلانه ومبتنی بر مفاهیم علمی باشد مورد پذیرش اسلام است و در عصر فعلی که علم به سرعت در حال پیشرفت است ،جامعه و مسئولان باید از علم گذشته و حال،در جهت اعتلای جامعه بهره مند شوند و این امر برای هر جامعه یک ضرورت ونیاز است و البته علاوه بر علم،استفاده از نیروهای انسانی از هر قشری در جامعه یک شرط مهم است در غیر اینصورت،لطمه ای به جوامع انسانی وارده شده و پیشرفت را دچار کندی می کند.


 


وی با بیان اینکه عقل،علم مدیریت ودیدگاه های اسلامی و انقلابی اقتضاء می کند که از همه ی نیروهای انسانی کشور استفاده شود افزود:شرط مهم بهره گیری از نیروهای جامعه مفاهمه و اعتماد متقابل است که البته جز در سایه ی وحدت ملی محقق نمی شود واین به خصوص یکی از مسئولیت های اصلی حاکمان است واجازه ندهند هر موضوع کوچکی به اختلاف کشیده بشود.اگر هم اختلاقی پدید آمد باید سریع آن را حل کنند تا وحدت ملی آسیب نبیند. اگر این امر تحقق یابد توانایی و قدرت و نیز بردباری و منش مبتنی بر عقل آنان را نمایان می کند .


وی ادامه  داد:تمام تلاش حضرت امام (س)این بود که وحدت درجامعه حاکم باشد وسعی داشتند به گونه ای جامعه را هدایت کنندکه این وحدت روز به روز تقویت شود و عناصر،اقشار و احزاب مختلف با سلایق گوناگون در عرصه ی اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشند.


 


دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ،با تاکید بر اینکه وحدت حول محور اندیشه های امام یک ضرورت است،گفت: متاسفانه امروز در جامعه،دو دستگی بوجود آمده کسانی که در قدرت هستند به جای آنکه سعی در از بین بردن تضادها داشته باشند و هر از گاهی جو التهابی ایجاد می کنند که به وحدت و همدلی مردم لطمه می زند و به همین دلیل،توجه دوباره و بازخوانی فرمایشات امام حول محور وحدت و نیز وحدت حول محور اندیشه های امام یک نیاز اساسی است.


 


سلامتی وحدت را نیاز اساسی تمام جوامع بشری دانست ودرپایان خاطر نشان کرد:مسئولین ودست اندرکاران باید درجهت وحدت حرکت کنند تا کشور در جهت رشد وتعالی پیش برود و این نکته باید مد نظر نیروهای گوناگون سیاسی واجتماعی و نیز محور سازندگی جامعه قرار بگیرد .